Vše o Železném Brodě

Terminál Železný Brod

Počet příspěvků: 194 zobrazené: 171 - 180

Předmět: Terminál Železný Brod

A on se tu někdo ptal, na cokoliv, ve smyslu Vaší odpovědi? Možná by šlo, vytvořit se Správou železničních dopravních cest, jakýsi dvojdomek.Oni výpravčí kancelář, výdejnu lístků a hajzlíky a město ten zbytek. Byl jsem se kochat novým autobusovým nádražím a zase jsem si všimnul. jak se řidičům moc nechce zajíždět, do těch přeprojektovaných zastávkových zálivů. Zřejmě je něco špatně. I přes to všechno předchozí upozorňování, že ty nástupní ostrůvky nejsou v pořádku. Ze stání č.1 a 2 se nedá vyjet rovně od refíže. Je to tam špatně vyprojektováno. Zřejmě to zase dělal někdo, kdo hrozně rád používá obloučky. Aby, ale jen normálně použil mozek a zjistil si, né možnosti řidičů, ale možnosti různých dlouhých autobusů, hlavně těch, co mají před předníma kolama, dost velký přesah karoserie.

Jestli tohle zvoral nějaký odborník na dopravní stavby, a firma Atelier 4 to namalovala, měl by to někdo přešetřit a rozhodně reklamovat! Tahle dvě místa, na začátku a konci dlouhého perónu, se naštěstí dají řešit. Na tom začátku, ten půlmetr chodníku-peronu rozšířit a u zastávky č.1. naopak zúžit, ubrat. Do roviny. Vlastně, takhle upravit všechna takhle postižená stání. Jenže, tohle by musel jednoduše pochopit někdo inteligentní, když tituly a vzdělání nepostačují. Protože, musím říct-napsat: ,,My jsme to říkali,, . Psali a upozorňovali dlouho před tím, než se vůbec koplo do země.

PS: Tiskový mluvčí by asi reagoval lépe a rychleji. Než po třech dnech!

Předmět: Re: Terminál Železný Brod

 Mate/mame smulu, pane kolego. Je po volbach :)  P.S. Nehodnotim otazky refyzi a moznosti zajizdeni  autobusu k nim, tomu nerozumim.  Nevim taky, jak neprustrelny je podnik Ceske drahy vuci  ruznym, treba i opravnenym,  pozadavkum mest, lezicich podel  jeho majetku. (Mozna stejne, jako radnice nekterych Mest vuci pozadavkum obcanu.)   Mohu hodnotit pouze - prikladne arogantni - styl   odpovedi zodpovedneho urednika

     Vymazat

Předmět: Terminál Železný Brod

Vážený pane Kunste,

váš čistě laický a neodborný názor budu komentovat pouze následovně :

1) Projekt je zpracován správně podle platných zákonů, vyhlášek a norem. Na další připomínky z vaší strany na toto téma již nebudu reagovat, protože vás nežene do diskuse ani odbornost ani snaha dosáhnout zlepšení parametrů stavby, ale pouze averze k vysokoškolským titulům, možná dokonce ke vzdělání vůbec (viz. vaše předchozí příspěvky, kdy je téměř vždy ironizován kdokoli, kdo má vysokoškolský titul).

2) Můj předchozí příspěvek je dotaz, nikoli odpověď. Zjistit se to dá jednoduše tím, že na konci věty je otazník. Dotaz zněl - znáte nějaký příklad, kdy je obec vlastníkem nádraží? Odpověď by mohla být velmi jednoduchá, omáčka kolem je zbytečná.

3) Aby město převzalo nádraží do svého majetku, to je váš návrh z příspěvku z 12.01.2015 z 21:22 hod. Pouze jsem se slušně zeptal, jestli jste někde takový koncept v praxi viděl.

4) To, že autobusy nenajíždějí k nástupišti, to je bezohlednost řidičů. Na místě jsem si ověřil, že zavírací mechanismus dveří autobusu o nástupní hranu nedrhne. Někteří řidiči k nástupišti zajedou, někteří ne. To je pro mě důkazem toho, že v projektu chyba není.

5) Standardní termín pro odpověď na dotaz ve styku s úřady je řešen různými zákony (zákonem o svobodném přístupu k informacím či správním řádem), a je stanoven většinou na 30 dnů. To se ale týká konkrétních dotazů položených standardním úředním postupem - písemně nebo prostřednictvím datové zprávy. Úřady velmi často akceptují i e-mailové dotazy, pokud tazatel uvede jméno a adresu, kam chce tazatel odpověď doručit. Do tohoto systému obecně internetové diskuse nepatří.

A jeden malý dovětek opsaný ze serveru "Čeština pod lupou" : Výraz refýž se používá k označení zvýšeného nástupiště městské hromadné dopravy. Z pravopisného hlediska je důležité, že toto slovo píšeme s ypsilon, tedy refýž, nikoli refíž.

Předmět: Re: Terminál Železný Brod

Vážený pane Machu, dochází mi trpělivost při čtení Vašich odpovědí na otázky občanů.

Přestože projekt je zpracován dle platných zákonů, vyhlášek a norem, neznamená to, že navržené a realizované řešení je jediné možné a ideální. Projektant si dle norem navrhne cokoli, na zástupci investora je, aby zvolil nejvhodnější variantu (a v případě, že tomu nerozumí, by měl pro konečnou podobu řešení brát mj. v potaz i návrhy a připomínky občanů - pozn. buďme rádi, že se k tomu někdo vyjadřuje, možná i oproti Vám tomu třeba rozumí).

Otázkou kolem otazníku bych se jako úředník na Vašem místě nezabýval, od toho jím nejste a takto hluboko by nikdo na Vaší pozici klesnout neměl. Ale snížím se na Vaši úroveň komunikace a uvedu jeden příklad - nádraží v Merklíně u Karlových Varů, kde nádraží obec získala od ČD a ve zrekonstruované budově je kromě dopravní kanceláře zřízeno pět obecních bytů, infocentrum a muzeum (finalista soutěže nádraží roku 2011). Pokud Vás obdobný záměr v souvislosti s přípravou stavby terminálu modifikovaný na naše brodské podmínky nenapadl, pak nepatříte na Vaše místo a už vůbec bych se styděl ptát občanů, zda takový koncept v praxi viděli - to byste měl vědět Vy. Cituji Vaši doušku "Odpověď by mohla být velmi jednoduchá, omáčka kolem je zbytečná".

Váš příspěvek týkající se refýže kvituji jako osvětu gramatické příčetnosti občanů, možná i Vaší zásluhou nikdo zde na diskusi nepíše Termynál.

Prosím, přehodnoťte svůj způsob a styl vyjadřování, povzneste se nad žabomyší války a především konejte svoji práci co možná nejlépe dle Vašich schopností, a to ve prospěch města, tedy i jeho občanů.

Děkuji

Předmět: Terminál Železný Brod

Dobrý den nedávno jsem měl rozbité auto a musel jsem jet od sokolovny prostě hrůza musel jsem tam čekat téměř půl hodiny zrovna pršelo nebylo se kde schovat prostě pršelo do té betonové čekárny ze všech stran(to tam mohli nechat ren ocelovej přístřešek bylo to stejný)a nedej bože kdyby si chtěl člověk sednout n lavičku ta je mokrá stejně opravdu nepraktická stavba architekt musel bejt do opilej teda ha ha.ps jsem rád že mám auto opravený

Předmět: Terminál Železný Brod

Vážený pane Machu,

krev se ve mně vaří.... Neodborný názor je také názor a zejména je to názor z praxe. Názor občana tohoto města a uživatele toho paskvilu, co vznikl na základě vysoce odborného a sofistikovaného projektu....

Vám opravdu příjde normální, že střecha betonového (byť opticky velmi trendy a pohledného) monstra není nijak (nebo je blbě - to do detailu jako laik neposoudím, pravda) vyspádovaná??? Opravdu je ok, že při nastupování voda místo zavlažování stromu teče pasažérům přímo za krk??? 

Jo a koše jsou také výborné. To se fakt směju.... Pracovníci TS na Vás jistě s láskou vždy vzpomenou, až je budou vysýpat, protože si krásně zaposilují... Odpadky plovoucí v dešťovce v koši značí jen jedno.... buď nějaký fundovaný odborník zapomněl naprojektovat stříšku nebo je tak dementní, že použil koše určené pro vnitřní prostory a ne k montáži na sloup označující zastávku... Buď jak buď.... jsem přesvědčena, že i když Vám názory některých přispěvatelů přijdou nefundované a laické, jsou to pořád názory občanů a uživatelů, tedy názory z praxe.... a názory místních daňových poplatníků, pro které Vy jako úředník pracujete. 

A můj zcela osobní názor založený na dvou "použitích" našeho nového autobusáku.... Pokud profukuje, nikde se neskryjete a jste v něm jak v tunelu, vystaven větru a bočnímu dešti.... Musím přehodnotit svůj návyk chodit všude s předstihem a časovou rezervou. Bude to v kontextu místního autobusáku zdravější.

S pozdravem, obyvatelka a daňová poplatnice s trvalým bydlištěm v Železném Brodě, 
Martina Hýrková

P.S. vůbec nezpochybňuji, že autobusák je vzhlednější (pozapomenu-li na nevzhledné záchodky, které nějaký odborník zachoval a na nesmyslně uříznutou a nyní tak naprosto nevyužitelnou a jalovou plochu za výsadbou směrem k nim....) než předchozí ocelová konstrukce. Ale přidanou hodnotou, když buduji něco nového - lepšího - by měl být nejen vzhled, ale zejména funkce.... Tohle je jen megalomanský kus betonu, který žádnou přidanou hodnotu kromě vzhledu nepřinesl, tvrdím jako laik a pouhý uživatel....

Předmět: Terminál Železný Brod

Jednoduchá otázka...kdo a za jak velkou cenu za to může? Nějaké postihy za ...Veledílo...? Asi nebudou protože nikdo není tak odvážný, aby to udělal či navrhnul...tak zůstane vše při starém...chvílku  se bude reptat a pak to vyšumí do ztracena..bohužel /ZASE/...mistr Mach odpoví jako vždy , když se mu bude chtít..ostatní se asi nevyjádří nebo jen okrajově.... a když bude zase v zimě padat sníh celou noc.. tak nikdo ani neprotáhne silnice aby se lépe jezdilo natož chodilo i po chodníku..volejte.. mluvte.. stejně jen na dvě věci

Předmět: Terminál Železný Brod

Zdravím.

Tak zase ten Terminál, nebo Autobusové nádraží. Pokoušel jsem se najít v tomhle vlákně, ty odkazy na plánky nádraží u nádraží. Nějak tu nejsou. Když tu něco je, tak se ukáže chyba. Je to nějaký záměr, aby se nešlo podívat, jak u toho vlakového nádraží, to bylo původně plánováno s těmi čekárnami? Byly tam? Nebyly? A když nebyly, tak se dodělávaly později? To na ně, bylo vyhlášeno nějaké výběrové řízení? Kde se na ně potom vzaly finance? Platilo se to z peněz města? Jako nad rámec dotovaného projektu z fondů EU? A kdo bude reklamovat, ty pošrábané obrubníky, od zavíračů autobusů? Kterým to po nastoupení cestujících nevychází a musí se při zavírání jejich dveří, tyto z obrubníků strhávat.

Jestli se k tomu vyjádří někdo, komu vadí, že zřejmě odešly nějaké peníze, které původně neměly? Na tento účel, se kterým se asi nepočítalo? A teď se jich nedostává.

Předmět: Terminál Železný Brod

Jak zde bylo opakovaně uvedeno, veškerá dokumentace je k dispozici na odboru územního plánování a regionálního rozvoje. Čekárny na terminálu u železniční stanice byly součástí projektu a jsou součástí dotace. Na zastávce u sokolovny je součástí projektu betonový přístřešek, čekárna u sociálního zařízení zůstala v původním stavu.

Kolem obou staveb chodím denně, a žádné poškrábané obrubníky jsem neviděl. Stálo by za to, abyste mi je konkrétně ukázal.

Předmět: Terminál Železný Brod

Dobrý den,

občas prolétnu tuto košatou diskusi. Téma Terminál je opravdu živé a pro občany důležité.
Jen mě docela mrzí, že se do něj tolik vlévají emoce na úkor  konstruktivní diskuse až tak, že se někdy obě strany více než věcnými argumenty zabývají tématem "Kdo je tady blbější, já to té druhé straně dokážu a já ho (je)  je pěkně setřu". 
Když diskuse sklouzne do této úrovně, je to vždy ke škodě věci.  

Ráda bych ještě podotkla - třeba odpověď (až?) za tři dny mi nepřipadá vhodné pranýřovat. A současně zas odpovídat až do 30 dnů, jak znějí úřednické předpisy,to  by byla zřejmá neochota, byť zaštítěná platnými normami. To naštěstí ing. Mach ale nedělá. A na jeho obranu bych ještě chtěla upozornit, že téma Terminál sám před dvěma lety založil a že vůbec s občany takto na diskusi průběžně komunikuje.
Pokud vás tato argumentace nadzvedla, porovnejte to prosím s tím, že z Města je tu on jediný pravidelně odpovídající a píšící. Aspoň to mu přičtěte k dobru, v porovnání s tím, že v diskusích opakovaně padaly a padají otázky na více věcí a oborů, ale zůstávají zcela bez odpovědi. Že bychom si na to už "zvykli"? Ale to je špatně.. ..

Prosím, až se v někom z vás bude zas vařit krev, počkejte s odpovědí 10 minut, až se vydýcháte ( o to prosím OBĚ strany). Ať ta diskuse není jen přehlídkou vzájemných jedovatostí, to je k ničemu.

I já bych měla k Terminálu dvě otázky:

1) Nešlo by třeba na zastávce Sokolovna dodatečně přidat nějaké boční, možná plexisklové (??) stěny, které by vytvářely určité závětří pro čekající cestující a zabraňovaly by šikmému dešti skrápět lidi a lavičky?

2( Nešlo by nějak vstoupit do diskuse s dráhami, aby ve výsledku byla zajištěna možnost lepšího komfortu pro cestující ( dlouho otevřené, čisté a vytopené čekárny, čisté záchody a případně možnost občerstvení)?

Předem děkuji za odpověď a přeji hezký den všem.

Alena Kortanová


Počet příspěvků: 194 zobrazené: 171 - 180