Vše o Železném Brodě

Mosty v Brodě

Počet příspěvků: 37 zobrazené: 21 - 30
< 1 2 3 4 >

Předmět: Mosty v Brodě

No, problém je asi v tom, že na tuto rekonstrukci by měli jít prostředky z ROP. A z tohoto určitého programu musí být peníze, dle slov pana starosty Jakubičky, využity do srpna 2015.

Takže žádný odklad, ale velký fofr

Předmět: Re: Mosty v Brodě

Dobry den vsem. Pokud  ma byt duvodem  spechu v priprave rekonstrukce mostu  to, ze "pridelene penize kraj musi utratit do srpna, jinak jsou ztraceny" tak to je prave to, proti cemu tady opakovane namitam.  Obnova mostu v Brode je prioritou  kraje a treba i okresu Semily apod. ale NENI prioritou mesta Zelezny Brod. Tedy - nemela by byt, za nabizenych podminek prestavby. (Za predpokladu, ze zdejsi zastupitelstvo haji hlavne zajmy obcanu sveho mesta a klade je nad pozadavek  - jiste taky dulezity   :)  dobrych vztahu s krajskymi urady.)  Zakladem skutecne demokracie neni  schopnost tech, kdo jsou  momentalne u moci, kuloarne se dohodnout s vyssimi organy  ale  schopnost korektne  formulovat opravnene zajmy  ruznych skupin obyvatelstva - a tyto zajmy  se snazit  prosazovat  a sladit v soutezi s  opravnenymi   zajmy  dalsich skupin obyvatelstva. Zajmy  byvaji  protikladne, nejen na obecne politicke urovni (mezi levici a pravici) ale i  na komunalni  urovni - treba mezi zajmy Kraje a konkretniho Mesta.  Kdyz stat ci kraj  nekomu pred okny postavi dalnici -  je to stret verejneho a soukromeho zajmu a ta soukroma ujma by mela byt nejak kompenzovana. Prinejmensim (v tomto pripade) stavbou protihlukove bariery apod. Analogicky je stav,  kdy Kraj opravuje silnici konkretnim Mestem.  Zajmem naseho mesta neni , jak jsem se tu snazil nekolikrat (asi marne) vysvetlit,  ucinit prujezd Zeleznym Brodem co nejpohodlnejsim    pro cestujici z cizich  oblasti.  Coz  je naopak prirozenym zajmem tech jinych oblasti (napriklad uz  Semil)  a tedy  i  krajskych organu. Snahou Mesta by melo byt  vyuzit tohoto konfliktu "krajskeho" a "mestskeho" zajmu k tomu, aby Mesto dostalo za ujmu spojenou s danou stavbou (a stavem, ktery po ni nastane)  nejakou kompenzaci. A ja zadnou takovou kompenzaci nevidim !  Kdyz farmarovi stavite dalnici pred domem a jako kompenzaci mu slibite, ze mu ten zbyly prouzek pole zadarmo po stavbe  uklidite a privedete do puvodniho stavu (plus "argumentujete", ze RSD potrebuje rychle utratit pridelene penize a tak nema cas vyrizovat nejake Vase pozadavky...)   taky asi nebude spokojen :)       

Předmět: Mosty v Brodě

Dobry den, ja nerozumim te udajne nalehavosti, s kterou se most musi okamzite opravit. Slysime/cteme argumenty, ze duvodem  ke spechu je  1) spatny technicky stav mostu  pripadne 2) ze "pristaly konecne penize". Oba ty argumenty mi prijdou falesne (pokud by mely oduvodnovat spech na zahajeni te rekostrukce ze strany Mesta;  ze strany kraje je to  jina vec ale  tohle je diskusni stranka mesta, ne kraje :)  

Rozlisme, co  ten most znamena pro Mesto - a co pro kraj.  Technicky stav mostu jiste neni tak spatny, aby neunesl pesi a  mistni osobni dopravu.  Objizdka tezke nakladni dopravy bude pro Brod obecne spis ulevou - takze Brod by se z nahleho zjisteni havarijniho stavu toho mostu mel spis zaradovat.  Do doby, nez se kraj "vrhne na jeho opravu" bude totiz v takovem pripade jedinou ujmou pro mesto fakt, ze se Masarykova ulice promeni v  poklidnou residencni zonu se snizenou intensitou nakladniho provozu.  Kraj si  naopak samozrejme nemuze dovolit nechat takovouto  dulezitou komunikaci - 282 - neprujezdnou prilis dlouhou dobu. Cili  - je starosti kraje zajistit si  penize na opravu, nasemu Mestu po tom opravdu nic neni, Radnice by mela na kraji vybojovat takovy  rezim opravy a objizdek, ktery ochrani mesto pred  prilisnym kolapsem (=ucpanim jeho ulic v dusledku spatne pripravene objizdne trasy). Plus by dle meho nazoru Mesto melo tlacit na "kraj", aby za tu  ujmu zpusobenou   pulrocnim  vedenim silnice 282   nouzovymi objizdkami po meste byl poskytnut nasemu  mestu nejaky "bonus".  Ze po stavbe uklidi staveniste pod stavidly? To mi prijde hodne  malo. Myslim, ze by Mesto melo tlacit pri tehle prilezitosti na nejake rozumne zvelebeni  prostoru krajem pouziteho staveniste. Treba tak, ze postavena lavka by nebyla provizornim objektem nybrz trvale pouzitelnou  a architektonicky kvalitni (to zdurazneme! takova lavka   bude pro  vzhled  mesta dulezitejsim a viditelnejsim objektem, nez nejaky Terminal... :)   stavbou  No a takovouihle vec nelze prece resit "za pochodu", kdyz uz malem prijeli betonari.  Proto si myslim, ze jedinou zodpovednou strategii Mesta v tehle stavbe by mela byt snaha, ba usilovny boj s krajskymi urady o  co nejvetsi  oddaleni (o nekolik let) zacatku cele tehle stavby 

Předmět: Mosty v Brodě

Dobrý den pane Zahradníku,

můžu Vás ubezpečit, že žádné "desetimiliony  spojene  s opravou ustredniho bodu mesta - mostu" vynakládány ze strany Města nebudou. Celou akci financuje i organizuje Liberecký kraj (s fin. dotací ROP).

Nyní je na budoucím novém vedení radnice, aby vyvolala jednání (nejlépe formou veřejného projednání, jak přislíbil p.hejtman) o průběhu stavby. Konečně totiž existuje partner pro diskusi - zhotovitel stavby. A ten teprve může potvrdit nebo vyvrátit, zda dokáže to, co tvrdí projekční kancelář. A sice, že lze most postavit za 3 měsíce. Existuje i návrh objízdných tras, které by se měly projednat.

Hezký den

André Jakubička





Předmět: Mosty v Brodě

Také jsme se dozvěděli velmi cennou informaci, že provizorium musí být zákonitě vždy blbé, takže nemá cenu nic řešit :)

Předmět: Re: Mosty v Brodě

 Ono to byva takhle:  X.Y. navrhne, ze misto provizoria by melo byt na danem miste  nejake trvale a v z h l e d n e (podtrzeno X.Y.)  reseni.  Zustane z toho nakonec hnusne provizorium, ktere se kraj a radnice  - pry na  iniciativni navrh obcana X.Y. -  rozhodnou  zachovati trvale... 

Předmět: Mosty v Brodě

..a to je velká pravda

Předmět: Mosty v Brodě

Jeste pridam aktualni odkaz http://jablonecky.denik.cz/z-regionu/peklo-chaos-kolaps-podepisuji-smlouvu-20141027.html K  formulacim typu "Podle hejtmana se jedná o akci, již už nejde zvrátit ani příliš ovlivnit. Vše už je do detailů připravené. Na konci října podepisujeme smlouvu s dodavatelem, jež vzešel z výběrového řízení. Tím je společnost Firesta" nezbyva nez dodat: Sledujme tedy pozorne, jak budou "pripravene detaily" te stavby fungovat. Az  nastanou "necekane" komplikace zpusobene zbrklym spustenim tehle  nedostatecne  pripravene  akce  (co treba ten dopravni  chaos, ktery nastane na R10 za  mostkem u Penny?)  budeme aspon  dodatecne - kdyz v predstihu to zrejme skoro nikoho nezajima - videt, kdo  je (prosazovanim uspechaneho zahajeni te akce) zpusobil...  
Tohle je totiz  ta "otevrenost radnice"  v praxi. Kdo a kdy dostane podporu 500 Kc grantu na tombolu 
hasicskeho plesu apod. se v zapisech dozvite. Kde, kdy, jak, a proc budou litat desetimiliony  spojene  s opravou ustredniho bodu mesta - mostu - se Vam obcanum ale uz nikdo moc obtezovat "v  nejakych zbytecnych   detailech" sdelovat  nebude :)

Předmět: Mosty v Brodě

Když jedu do práce občas autem, jezdím přes Podspálov, protože je to příjemnější cesta než přes Pelechov. Zdržení je asi 5 minut. (Ale v zatáčkách pod Pelechovem už během října byly 2 nehody, takže ne vždy je tato cesta rychlejší). Alternativou je přes Kozákov do Turnova, k Rádelskému mlýnu a do Jablonece. Je to delší, ale rychlá cesta. Dojíždějící Semiláci ale většinou dojíždí do Liberce.

Cenu provizoria neznám. Liberecký kraj by měl ale v nejbližší době zveřejnit smlouvu, a tam by cena měla být.

Provizorní lávka - čekal bych něco mezi 3 až 5 mil. To podle toho, jestli by dala použít nějaká stará konstrukce, nebo by vše muselo být nové. Problémem je pochopitelně založení lávky, aby nevytvářela při povodních překážku.

Předmět: Re: Mosty v Brodě

 Dobry den,  je to  pres Podspalov hezka projizdka i autem -  ale znamena to napriklad pro zmineny rok stavby tak trochu odepsat tuto "rekreacni zonu" mesta. (Taky tech 5 min zpozdeni mi prijde optimisticky udaj vzhledem k omezenim rychlosti od Podspalova atd. Zatacky pod Cimbalem nejsou prehlednejsi nez ty pod Proseci :)  Co se dopravniho  smeru Semily - podKozakov - Turnov - Liberec tyce -kudy v soucasnosti planujete v Semilech spojnici na budouci R35? Turnovem nebo Brodem?  Lavka (pokud mozno trvala a pekna)  pod stavidly  by mela proti lavce nad mostem vyhodu v tom, ze kdyz ji stoleta  povoden strhne, neohrozi tim nijak  ani hlavni most ani stavidla. Nemusela by tedy byt (ta lavka)  tak robustni  jako (by musela byt dle narizeni Povodi) lavka u Zvonice. Ta mela stat - orientacne - jakou castku? 

Zverejnit by se mela  rozhodne i expertiza prislusneho znalce, tvrdiciho ze hlavni most je v havarijnim stavu. Nevidim absolutne zadnou vyhodu v tom, probehne li rekonstrukce v roce 2015 misto v roce - rekneme - 2020. Zatez te stavby pro Brod by roku 2020  nebyla vetsi nez roku 2015. Naopak - do roku 2020 se muze leccos zmenit  (definitivni rozhodnuti, kudy povedou budouci dulezite dopravni tepny R10 a R35) co muze  pozadavky na optimalni rekonstrukci brodskeho dopravniho uzlu  dost podstatne pozmenit. Muze se mezitim  vyjasnit, kudy  opravdu povede napr. ta  Greenway - jejiz vedeni po levem (vlhkem a kluzkem po vetsi cast roku) brehu smerem ke Dvirkam ja povazuji za ciry nerozum, ba hazard s bezpecnosti uzivatelu te stezky, (planovat tenhle usek pro bruslare mi pak prijde uz uplne silene) - plus zda by nebylo vhodne mit i jednosmerne  spojeni Porice a Zamosti auty atd.

Počet příspěvků: 37 zobrazené: 21 - 30
< 1 2 3 4 >