Vše o Železném Brodě

Mosty v Brodě

Počet příspěvků: 37 zobrazené: 31 - 37
< << 1 2 3 4 >

Předmět: Mosty v Brodě

Dobrý den. Dovoluji si vložit možná pro toto téma okrajovou, nicméně pro Broďáky docela zajímavou dopravní informaci:

Odesláno: 17. prosince 2014 19:41

Od: Zdeněk Hromas [zhrom@volny.cz]

Komu: Mastnik Vladimir - clen RK

Předmět: Prosba

Vážený pane radní Mastníku. Po nástupu nově zvoleného Krajského vedení a ustavení koalice, jsem Vás elektronicky oslovil s následujícím problémem. Žádal jsem o přezkoumání stavu a případnou opravu krajské komunikace č. 28723, silnice III. třídy, vedoucí ze Splzova přes Mukařov na komunikaci III. třídy č. 2872. Zdůvodňoval jsem žádost tím, že se jedná prokazatelně o změřenou nejkratší silniční trasu z oblasti Železného Brodu a Semil do Liberce tzn. Železný Brod – Splzov – Mukařov - Dalešice – Rychnov n.N. - rychlostní silnice R35 – Liberec.
Reagoval jsem tehdy zároveň na tabulku vyvěšenou na silnici č. 28723, těsně před krajskými volbami 2012 „Tato silnice je ve vlastnictví Libereckého kraje“.

Odpovědi jsem se bohužel nedočkal a proto se na Vás opět obracím v téže věci, nicméně v situaci mnohem vážnější. Počátkem roku 2015 je naplánována oprava jediného mostu přes Jizeru v Železném Brodě. Tím pádem se dopravní situace ve městě silně zhorší a jakékoliv ušetření km na trase Železný Brod Liberec, jistě přijde každému vhod. Povrch současná silnice III. třídy č. 28723 je v katastrofálním stavu, cedulka upozorňující na vlastníka zmizela.
Děkuji za odpověď a případné vyřízení v kontextu: http://www.libereckenovinky.cz/zpravy/regiony/posledni-penize-z-rop-severovychod-miri-do-rekonstrukci-silnic-2/
a přeji pěkné svátky a úspěch v roce 2015.

Zdeněk Hromas

Železný Brod
tel.: 737462228


Odpověď - 23.12.2014 12:39

OD: jan.cap@kraj-lbc.cz

Předmět: RE: Prosba

Komu: zhrom@volny.cz

Kopie: vladimir.mastnik@kraj-lbc.cz

Vážený pane,

byl jsem pověřen zodpovězením vašeho dotazu. Úvodem musím konstatovat, že Váš podnět na stav silnice III/28723 je oprávněný, jelikož stav povrchu vozovky silnice je v havarijním stavu. Bohužel Liberecký kraj má v havarijním a v nevyhovujícím stavu celkem 1130 km silnic II. a III. třídy, z celkového počtu 2090 km. Tento stav je dán nedostatečnými prostředky na správu a údržbu silnic od vzniku krajů, kdy stát předal silnice II. a III. třídy v nevyhovujícím stavu bez jakýchkoliv prostředků na správu a údržbu. V Libereckém kraji alokování prostředků na správu a údržbu dále výrazně ovlivnily povodně v roce 2010 a 2013, které způsobily škody přes 2 mld. Kč.

Rada Libereckého kraje každoročně po zimním období aktualizuje plán oprav nejhorších úseků silnic. Poslední plán oprav z května letošního roku zahrnuje celkem 226 úseků o finančním objemu přes 2 mld. Kč. Plán obsahuje i předmětný úsek silnice, kde je odhadována kompletní rekonstrukce za 9 mil. Kč. Bohužel předmětnou akci nebylo možné přihlásit do poslední Vámi zmiňované výzvy Regionálního operačního programu z důvodu její nepřipravenosti a zejména z důvodu nesplnění základních kritérií programu.

Na příští rok plánujeme kromě již zmiňované rekonstrukce mostu přes Jizeru, akci opravu silnice III/28721 Malá Skála – Sněhov, která bude přihlášena do programu Státního fondu dopravní infrastruktury. V případě úspěchu žádosti by měla být během roku 2015 realizována. Dále se budeme snažit o zajištění prostředků na přípravu dokumentace na Vámi zmiňovanou akci.

Lituji, že nemohu podat příznivější informaci.

Přeji Vám hezké a klidné Vánoce a hodně úspěchů v novém roce 2015.

Ing. Jan Čáp
Vedoucí odboru dopravy

__________________________________

Krajský úřad Libereckého kraje
U Jezu 642/2a * 461 80 Liberec 2
tel.: +420 485 226 596 * fax: +420 485 226 444
mobil: +420 739 541 610
e-mail: jan.cap@kraj-lbc.cz * www.kraj-lbc.cz

Předmět: Re: Mosty v Brodě

 Dobry den, bude to zajimave az cely rok budou klickovat auta se Semilska pres Spalov a Maly rynek resp. pres Vrat, Lisny a Mukarov na Jablonec a Liberec...  aby se vyhnuly ucpanemu Brodu.  Resp. jak se ten dopravni proud bude "prelevat"z jedne trasy na druhou dle aktualni denni doby. Z toho, co pisete se zda,  ze hlavnim duvodem spechu na opravu brodskeho mostu je mozna i duvod, ze by jinak propadly  penize aktualne nepouzitelne na jine, krajem jeste mene pripravene akce

Předmět: Re: Mosty v Brodě

V souvislosti s timto dnesnim clankem http://liberec.idnes.cz/doprave-v-turnove-kolabuje-ddq-/liberec-zpravy.aspx?c=A150102_105717_liberec-zpravy_tm jeste dodatek. Pokud semiilsti, lomnicti, jilemnicti atd. ridici nebudou pristi rok jezdit  do Jablonce a LIberce pres Spalov a Maly Rynek resp. pres Vrat a Lisny - aby se vyhnuli ucpanemu Brodu (a to mi prijde naprosto zjevne, ze v ranni a odpoledni spicce planovana jednosmerka od Penny pres mostik pod stavidly  k Terminalu normalni provoz na silnici 282 v takovouto dobu naprosto nezvladne)  tak to budou muset vzit pres - tez cim dal vic ucpany -  Turnov. Mimochodem, prave Turnov a obce mezi Semily a Turnovem davaji odstrasujici priklad ne/reseni narustajicich dopravnich problemu uz po nekolik desetileti. Jedni tak udatne bojovali proti "draku R35, nicicimu Cesky raj"   az docilili nejen odehnani moznych velkych statnich dopravnich  investic z regionu, ale dokonce i zamrznuti  rozumnych  pripravnych projekci pro tu budouci rychlostni silnici R35  (ktera je nyni koncipovana jen v minimalni variante, jako stridavy dvoj/tripruh) v nasem kraji. Cimz v dusledku  i  nadlouho zablokovali reseni  neunosne dopravni situace primo ve meste Turnove. Tim, ze se ted nedokazi ani dohodnout, kudy by  vlastne mel  vest - vysoce potrebny - obchvat na Semily. No a vesnice kolem Stebenky zas pro jistotu nemaji vubec zadny uzemni plan,  takze tam jsou vhodne trasy pro vedeni budoucich silnic chaoticky zastavovany novou vystavbou 

Předmět: Mosty v Brodě

Teprve nedávno jsem si všiml, že velká nákladních auta, která jedou od náměstí a před mostem chtějí odbočit doleva na nábřeží  ... chvíli tam překážejí  a když řidiči poznají, že to nevytočí, jedou dál, aby se někde otočili, snad na Pelechově.
Autobusy, jedoucí od "terminálu" to také neohnou, když si nenadjedou do protisměru .

Prostě, provoz přes most je limitován místem mezi domy č.p.10- květinářství, č.p. 5 - pekařství a mostem. A tam jde o každý centimetr. Aby auta odbočující k Podspálovu, na Nábřeží Obránců míru,  ke kostelu, mohla zastavit, než je tam pustí někdo z protisměru. Když je budou moci zprava objet alespoň osobáky, snad to nebude tak zlé, jinak to bude ucpané čím dál víc. Lze počítat i s tím, že osobní automobilová doprava vzroste brzy na dvojnásobek možná i víc, aut přibývá.

Pomohlo by vyřešení chodníku před květinářstvím, maminky s kočárky a starší lidi chodí po silnici a když tam z obou směrů přijedou velká auta...
Neví někdo, jestli se otázka chodníků před květinářstvím či Bistrem na Nábřeží už řešila a s jakým závěrem?
Ten propadlý, snížený chodník je problém pro chodce i pro řidiče.

Předmět: Re: Mosty v Brodě

Dobry den, nove vedeni Mesta sice dava jiz asi 3 mesice ostentativne najevo, ze ho zadne nazory obcanu -  prinejmensim tedy nazory, presentovane  "jen takhle na internetu" nezajimaji... :) ale tady jde o dulezitou vec, presahujici horizont treba  i deseti volebnich obdobi :)  Stejny problem  se zatacenim velkych vozidel a autobusu (zvlast pri ucpanem protismeru, a tio bude skoro furt)  bude nejspis  i na druhem prehu Jizery  https://picasaweb.google.com/115605831011983124604/Brod20141231#6098983052549585570

Předmět: Mosty v Brodě

Zdravím všechny.

Se zájmem jsem si přečetl předposlední příspěvek a něco malého, bych k němu dodal. Upoutal mě názor o tom, že by ten chodník měl být propadlý. To místo, o kterém prý kdysi studenti Sklandy říkali, ,,že , půjdeme metrem,, . To nejnižší místo, je prý vlastně původní výška ulice, vedoucí k náměstí. Na druhém břehu, jde ta ulice také do kopce k mostu. Ta Květinka, je čerstvě nedávno kompletně rekonstruovaná. Kolik by to asi stálo, kdyby se měly ty rozdíly vyrovnat s vozovkou? Zbourat stropy a udělat nové o pár desítek cm výše? Celou tu stavbu připravit o místnosti nad prodejnou a nebo ten domek vyhnat o štok? Jak říkala paní Helena Růžičková ve známé komedii? A vlastně to samé i u ,,Labory,,?

Předmět: Mosty v Brodě

Bohužel, pane Kunste, máte pravdu, metro v Brodě zůstane.

Mluvil jsem s panem  Farbárem a ten potvrdil Vaši informaci, že stropní trámy v prvním podlaží jsou níže, než by bylo třeba, rozdíl mezi úrovněmi chodníků je moc velký. Nedokázal jsem odhadnout výšku těch stropních trámů, je tam snížený podhled. 

Říkal také, že by sám přivítal rozšíření stupňů schodů, zábradlí by se snad dalo připevnit na stěnu "metra", obrubník-sokl pod zábradlím by mohl být o nějaký decimetr užší. Jestli by mohla být užší i šířka "metra", toť otázka. 

Asi by se tak dalo v tomto místě získat pár decimetrů vozovky (po které budou i nadále chodit i chodci). Chodník je Města.

Jak jsem psal výše, i dnes, když odbočující osobák zajede více dopředu a až k středové čáře, dá se jiným osobním autem objet. Most bývá v některých hodinách v obou směrech plný už dnes a bude to spíše horší.
Počet příspěvků: 37 zobrazené: 31 - 37
< << 1 2 3 4 >