Vše o Železném Brodě

Greenway Jizera 2000 - 2050?

Počet příspěvků: 27 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 3 >

Předmět: Greenway Jizera 2000 - 2050?

Dobry den, zakladam nove vlakno "Greenway". Usek, ktery dobre ilustruje potize stavby
cyklostezky pod Brodem je naproti elektrarne na Porici. Dovolil jsem si ho podrobneji zdokumentovat na svych nekolika fotoprochazkach, prislusne (nepromazane a neutridene) galerie snimku prikladam nize pro pripadne zajemce.  Pri povrchnim pohledu - treba cestou autem po silnici R10  na pravem prehu Jizery - si reknete "no a co, tak tam v te strani postavi vhodny zarez nebo zidku, nad ni cestu a rodinky s detmi budou vesele svistet po pohodlne a bezpecne stezce". Zkuste si ale prosim ten teren prohlednout trochu podrobneji https://photos.app.goo.gl/aseRVK58J00NPp3S2 napr. tedy na tom kilometru 111.3 zeleznicni trate https://photos.app.goo.gl/NC0lDfKWaVPdyeO12 Misty to sice  vypada jakoby uplne idealne, staci protahnout pesinku na rovince pod trati https://photos.app.goo.gl/ACHlJC0Ro0UkgViu1 o par desitek metru dale ale budete uz muset masivne kacet a stavet velmi nakladne, vysoke zdi uz od reky https://photos.app.goo.gl/cZ73bnzPjCjVjfle2 Nebo tedy postavite  "zig zag" pesinku  ktera bude erodovat ten sypky zeleznicni nasep a kazdou chvili strme stoupat/klesat podle meniciho se terenu. Slo by snad snadneji  postavit neco uplne dole vicemene v koryte reky - ale to by zas bylo nepouzitelne pri vyssi vode.  Zkusme take odhadnout, kolik set/tisic casto krasnych stromu toho brehoveho porostu bude zniceno. a kolik set/tisic velkych nakladaku bude muset projet korytem Jizery az na misto urceni (nebo budou na prevoz materialu prostavbu zdi pouzity nakladni vlaky?) pri stavbe ze "zelene" stezky.  S motykami a kolecky by ta devastace brehu Jizery nebyla tak velka - ale kdo Vam to dneska postavi timhle stylem - jakym se stavela zeleznice pred 150 lety? 
Ty zminene galerie jsou zde https://photos.app.goo.gl/80ZvurluY6o3puh12 (z vcerejska)
https://photos.app.goo.gl/OuMQdhGZuxTnz5g12 (z roku 2013) nasel bych i dalsi snimky z ostatnich mist planovane trasy

Předmět: Greenway Jizera 2000 - 2050?

Doporucuji vzit si ten plan Pudisu na kilometru 111.3 podivat se co tam je nakresleno, nechat si od Pudisu udelat zcela podrobny  nakres uvazovane stavby v danem useku, nechat  si  o neho i odhadnout cenu  (kolik milionu )  tohoto   200 m useku  stezky, pozadovat podrobne naplanovani  tras tech stovek a tisicu nakladaku rejdujicich Jizerou  (nebo to bude cele  stavet sprava zeleznicnich cest?)  a  tyhlety naklady na zmineny  200 m usek cesty vynasobit - kolika? Uznam, ze ten usek je asi uplne nejslozitejsi ale mist  ne o moc snadnejsich je na te trase  hodne. 
Proste by se to udoli pod Brodem  muselo promenit ve staveniste ne moc mensiho rozsahu, nez roku 1858. Takovahle grandiozni akce by mela smysl na Riegrovce -  tam by tim vznikla opravdu nova kvalita  moznosti pro cyklistiku v regionu -  ale nejspis ne zde. (Dle meho nazoru :)

Předmět: Re: Greenway Jizera 2000 - 2050?

Dobry den, s dovolenim kratce zareaguji (a dam do sem - do vlakna, kam to patri) na vyjadreni pana Loumy, ktere cituji nize.  Vydat se s  kocarkem  ke kilometru 111.3 zeleznicniho naspu naproti elektrarne - to je prave to, co ja kazdemu zajemci o tu "Greenway"  tady jiz nekolik let  navrhuji   Vydat se tam s kocarkem (prazdnym...) a strizlive na miste posoudit, jake moznosti se tam pro cyklostezku  v ruznych vyskach mezi zeleznicnimi prazci a hladinou Jizery v tom sypkem strmem svahu nabizeji - a kolik tak bude vystavba cyklostezky v techto mistech stat. Muj vztah ke Greenway neni nihilisticky. Myslim si napr., ze mesto se melo davno snazit vybudovat/dohodnout s majiteli prislusnych pozemku  cyklisticky pratelske spojeni z namesti pres Porici do  Dvirek - a dalsi usek "do Raje"  nechat  zatim na budoucnost. Z Dvirek do Lisneho po pohodlne  silnici  R10  to uz takove drama pro cyklisty neni,   nejvice cyklistum nepratelsky je v soucasnosti   prave  usek od elektrarny do mesta. Riegrovka by mela "nadregionalni"  vyznam nejen pro Semily,  ale nemene i pro Brod. Myslim, ze obe mesta by se mela spojit v lobovani  za vystavbu tamni  stezky na patricnych  "vyssich mistech". No a jakekoliv  stavbe - at jiz na Riegrovce, u nahonu na Porici,  kolem stareho zeleznicniho mostu https://photos.app.goo.gl/7we4Fkdak1ZdqeCR2    a jinde by predevsim mela predchazet poradna verejna diskuse - a jasne projeveny zajem  jednak tedy verejnosti ale i vedeni Mesta na  pripadnem budovani takove stezky/stezek. Oboje   chybi

Cyklostezka - za mě to je jednoznačné, určitě vybudovat. S kočárkem po cyklostezce třeba ke splzovskýmu splavu - to je prostě paráda. Bohužel časy bohatých dotačních příležitostí se promarnily. Investice to bude vysoká. Na zastupitelstvu nějaké nové infomace o cyklostezce dostaneme, ale jinak informovanost od vedení města směrem k občanům je špatná.

Předmět: Greenway Jizera 2000 - 2050?

Dobry den,  ctu si v turnovskem tisku o novinkach v projektu Greenway Jizera https://www.turnovskovakci.cz/kultura/novy-katalog-greenway-jizera-pokracujici-projekcni-prace-cyklostezce/ viz i oficialni stranky tohoto projektu  http://www.greenway-jizera.cz/cs/jizera-cyklisticka/soucasny-stav-cyklostezky-greenway-jizera.html na otazku, 
jaky pokrok v tomto projektu byl dosazen v useku kolem naseho mesta   (tedy v useku  Semily - Lisny)  za poslednich 5,10  ci 25  let  je odpoved kratka: v podstate nula. Nepocitame li tedy nove tistene produkty, v kterych  se jiz asi 70 let (kvalitni pruvodce na tahle temata vychazely jiz za 1. republiky a v Protektoratu)  znova a znova prepisuje chvala prirodnich kras krajiny na rozhrani Podkrkonosi a Ceskeho raje... :)  Viz  vynatek z oficialniho textu:  



Pod Bítouchovem začíná kaňon Jizery, kterým prochází Riegrova stezka. Je úzká, i pro chůzi náročná, a jedno skalní žebro překonává tunelem. Vjezd cyklistům je zde zakázán. Železniční trať v protějším svahu prochází čtyřmi tunely. Budování stezky v tomto náročném terénu je sice zamýšleno, zatím však přírodní i administrativní překážky nedávají naději na brzkou realizaci. Trasa proto opět musí opustit řeku. Jedná se asi o nejnepříjemnější stoupání s převýšením přes 150 m. Pak nás naopak čeká dlouhý nepřerušovaný sjezd až k ústí Vošmendy do Kamenice a nenáročné pokračování až do Železného Brodu.

Úsek ze Železného Brodu do Líšného je dalším oříškem, protože se pohybujeme stále v údolí s příkrými svahy, do jejichž skal se zakousla na pravém břehu silnice, kde už žádné místo pro cyklisty nezbylo a na levém železnice, kde není situace o mnoho lepší.  Zde existuje projekt, ale podmínky správce toku a železnic příliš prodražují stavební záměr. Proto i zde prozatím trasa opouští údolí stoupá do osady Vrát a poté sjíždí do Líšného...

Předmět: Greenway Jizera 2000 - 2050?

https://www.facebook.com/visititalyofficial/videos/682673018523291/?hc_location=ufi

...jen pro inspiraci....jak a v jakých terénech dělají cyklostezky jinde, zde konkrétně v Itálii.....

Samozřejmě je to drahý. To ví každý. A je s tím spoustu práce pro investora. Ale - tam (nejen) v Itálii moc dobře vědí, že se jim taková investice bohatě vrátí. Myšleno z pozice rozvoje celého regionu bohatě vrátí..
Jinak by to tam přeci nedělali. Nejsou blbí přece.

A cyklostezky se budují po Evropě jak houby po dešti - - -protože na nich, především na nich momentálně závisí další rozvoj cestovního ruchu v regionech.....
Je zajímavý, že jinde to jde - a přeci taky musí vykoupit nejdřv pozemky od institucí i soukromníků, a projednat to s ůřady - neříkejte mi nikdo, že takové potíže máme jen my a jen konkrétně mezi Líšným a Brodem.....

Tak opakuji - pro inspiraci......kéž bychom se někdy dočkali, snad se toho ještě dožiju...možná (?) ....při tomhle tempu......

Předmět: Re: Greenway Jizera 2000 - 2050?

 Dobry den

chtelo by to realistickou informaci, kolik penez by takova  estakada  vzor "Lago di  Garda" stala napr. naproti  brodske elektrarne  Nebo, kolik by stalo potrebnych nekolik mostiku pres  uzke udoli Jizery na Riegrovce (mimochodem, ty dotacni mosty mezi Malou Skalou a Dolankami se pry uz  nejak  rozpadaji) atd. Mozna by bylo realistictejsi, zvlast ve zdejsim kopcovitem a prerusovanem terenu  (jedno hluboke udoli ci velky kopec se zvladne, nekolik takovych udoli po  ceste uz je otravne)  pokusit se jit cestou budovani pujcoven kol - a take elektrokol -  na nadrazich a v atraktivnich mistech. Plus cyklovlaky - jake jiz maji z Liberce - smerem od Prahy a Turnova pres Brod do Korenova a  Harrachova. Nejlepsimi cyklotrasami v nasem kraji jsou takove, kdy nasednete  na kolo nekde na Jizerkach a postupne sjizdite  ten pulkilometr prevyseni po pohodlnych asfaltkach dolu "do kraje"    

Předmět: Re: Greenway Jizera 2000 - 2050?

K tomu jen dodam, ze pokud poradna cyklostezka  Lisny - Brod  (a tim spis  Spalov - Semily) by stala stamiliony Kc tak rozumna pocatecni  investice do site pujcoven elektro/kol na  nekolika nadrazich v regionu by stala jen zlomek teto castky -  a byly by to nejspis mnohem efektivneji vynalozene penize 

Předmět: Greenway Jizera 2000 - 2050?

Vážený pane Zahradníku,

souhlasím s Vámi ve Vašem příspěvku ohledně potřebnosti sítě půjčoven kol a elektrokol. To už začíná být v mnoha turistických destinacích totiž samozřejmostí. A je to moc fajn pro ty turisty, kteří přijedou a kola si s sebou neberou (třeba i protože se jim už do auta cestou na dovolenou či na víkend nevejdou.
Ano - síť půjčoven a dalších služeb by měla být zřízena a rozšířena, o tom žádná.

Ovšem - to hlavní - potřebu kvalitní, ničím nepřerušované a celkem pohodlné a bezpečné cyklostezky - ty půjčovny bohužel neřeší. Většina cyklistů (a mezi ně se počítám třeba i já ) - si chce tu trasu projet na vlastním kole, na které je dotyčný majitel zvyklý a i sžitý. To, že nějaký úsek musíte kličkovat mezi kamiony ( hlavní silnice Brod- Líšný) a nebo že musíte třeba s menšími dětmi toto raději objet kopcem přes Koberovy a Suché skály, to půjčovny kol neřeší a ani řešit nemohou. Víte - je- li na takové greenway úsek prudce do kopce, tak i jediný prudký kopec menší děti buď úplně fyzicky odrovná, ale hlavně jim (jinak pohodlnou a příjemnou) cestu absolutně znechutí, že o nějakém cyklovýletu s rodiči už nebudou chtít ani slyšet.  

Považuji Váš návrh za velmi přínosný, ve smyslu - jděme paralelně i tímto směrem.
Ovšem - chybějící části cyklostezky podél Jizery ani bohatá síť půjčoven kol a elektrokol nevyřeší.....


Hezký jarní den všem cyklistům i necyklistům.

Alena Kortanová

Předmět: Re: Greenway Jizera 2000 - 2050?

Dobry den

uznejme ale spolecne, ze kvuli dvema zajemcum se cyklostezka za stamiliony stavet nebude (nebo nas je prece jen vic, kdo o tuhle vec ma zajem?)  Jsem ale zvedav, kolik ruznych hnuti za zvelebeni Zeleznobrodska atd. si da  tu "Greenway" opet do volebniho programu :) 

Ja setrvavam v nazoru, ze Mesto by melo ukazat sve sily aspon ve smeru  usili o cyklisticky pratelske spojeni namesti s Porici...  

Předmět: Greenway Jizera 2000 - 2050?

Vážený pane Zahradníku,

nejsme to jenom my dva, které to zajímá. Které konkrétně cyklostezka Greenway Jizera zajímá.
Jenže my dva jsme prostě jacísi exoti jediní , kteří o tom jsou schopni a ochotni i veřejně psát, veřejně přemýšlet a diskutovat, jít se svou kůží na trh a (mnohdy) vystavovat se neporozumění a od některých dokonce i pomluv nebo posměchu.....
Na tohle  - jít veřejně se svými názory a se svou kůží na trh -  nemá koule každý.... bohužel.. . a to říkám i já - jako ženská.... protože některý ženský mají odvahu a sílu i za pět chlapů - - vidím takových kolem sebe hodně...většinou samoživitelky, který bojujou léta za dva, tedy za dva, co se měli jaksi starat společně - - a stará se jen jeden... to je život, bohužel, a co taky se dá s tím dělat, když mají své děti u nohou a jen své dvě ruce k dispozici....

Ale to jsem se zakecala, to jsem celá já...vždyť už mmě tady znáte....

Chtěla jsem vlastně jen říct - diskutovat sem o Greenway chodíme sice jen my dva, ale až se jednou ta cyklostezka ve své úplné a nepřerušované podobě skutečně postaví, tak jezdit po ní - užívat ji - budou pak rádi  všichni.....a velmi, tak velmi, až nás to všechny překvapí...
Zajeďte se třeba hned dnes - je krásný jarní víkendový den - podívat třeba na Malou Skálu k Boučkovu statku.... dejte si tam třeba pivo a přitom sledujte ten cvrkot...až moc velký někdy na můj  vkus, proto  já tam jezdím zásadně už jen ve všední den, kdy to tam je pohoda, ne Václavák.... Dejte si tam třeba to jedno pivo, a než ho dopijete, počítejte, kolik lidí mezitím po té cyklostezce projelo...kolik lidí ji s radostí a potěšením využívá..... a podívejte se i podél trasy, kolik - a je to až neuvěřitelné !!! - kavárniček, restaurací, občerstvoven třeba jen s nanukem a kafem na něčí zahrádce sezónně tam podél té nádherné cyklostezky vzniklo.... jak houby po dešti.... a kolik lidí  to najednou živí a uživí....a na to se nabalují další možnosti - třeba  ubytování...zkrátka ten rozvoj regionu jako celku "jde pak už sám", bez nějakých blbých a neprůhledných zkorumpovatelných dotací..... A ty živnostníci - kavárníci, ubytovatelé  apod.   už tam zůstanou, dokud bude cyklostezka existovat - - - chci říct takřka trvale, skoro navěky, ne jako to  je u velkých "investičních pobídek" - kde stát rozdá investorům miliony a nebo rovnou miliardy plnými hrstmi (a kolik z toho se zadře někomu přitom za nehty... ) , aby na zelený louce postavili nějakou další montovnu na tři směny - - -a protože "nejsou lidi", tak tam nakonec naženou a dovezou cizince - Ukrajince, Moldavany apod., kteří tam - chudáci (protože pořád je to lepší pro ně než vidět svý rodiny živořit u nich doma) dřou za pakatel do úmoru.... a až ekonomický boom pomine ( a on jednou pomine, musí, tak to zkrátka v ekonomice i v životě nakonec je - v sinusoidách, nahoru - dolů a tak furt dokolečka)), zkrátka až ten boom pomine, tak tyhle investorský montovny za státní miliardy prostě jen zavřou tady tyhle haly a nechají zchátrat a spadnout nakonec, a přesunou se jak kobylky z vyžranýho pole dál na  východ, za ještě levnější pracovní silou....

No a vsaďte se - že ty kavárničky a občerstvovny kolem cyklostezky ale budou žít dál.... je tady totiž u nás neuvěřitelně krásně, a lidi si vždycky budou chtít udělat krásnej výlet a trochu radosti i když budou třeba chudší než dnes, v době konjunktury.... protože lidi prostě potřebujou zažívat i něco hezkýho, odpočinout si s celou rodinkou, dětem něco pěknýho ukázat a něco je naučit a společně něco zažít.....

To jsem se zas rozkecala, jen jsem tak po ránu pustila svůj proud myšlenek.... a rozběhlo se mi to zas, ty nápady, náměty, co sem dávám pořád vplen....
Nu naštěstí - není to povinný ty mé "litanice " číst... kdo nechce, ať je nečte tedy, ale když už je tedy čte, tak ať si pak nestěžuje , vždyť já vás přeci varovala ....

Tak na viděnou všichni na cyklostezce Greenway Jizera....zatím nedokončené... ale fakt ZATÍM... protože ono se to nakonec povede, i když tobude trvat a ta prvotní investice bude fakt veiká, obrovská, drahá - - - ale na úžasném oživení a rozvoji tohoto krásného kraje to bude vidět....
Železnobrodsko je takovej nevybroušenej diamant doteď, ležící u cesty...ale až ho někdo zvedne a světu i představí, budou překvapení nejen návštěvníci odjinud, ale i místní - ti možná nejvíc....doma totiž není nikdo prorokem a pod svícnem bývá největší tma..... a je tu zatím dost tma a mrtvo , bohužel.... ale to se změní, věřím v to a vím to..... a když už nemůžu přispět ničím jiným v tomhle (myslím Greenway Jizera), tak o tom sem aspoň budu psát.....a lidi se nad tím aspoň zamyslí, i když sem veřejně nenapíšou - - - jen my dva, pane Zahradníku   ale to nevadí.... a děkuju Vám a přeju krásný jarní den.

Aůena Kortanová
Počet příspěvků: 27 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 3 >

MĚSTSKÝ ÚŘAD ŽELEZNÝ BROD

náměstí 3. května 1
468 22 Železný Brod

tel.: 483 333 911
fax: 483 333 952

e-mail: podatelna@zelbrod.cz

ID datové schránky: zbgbryd
IČO: 00262633
DIČ: CZ00262633
číslo účtu: 0963249319/0800

Další kontakty

ÚŘEDNÍ HODINY

Pondělí 8.00 - 17.00
Středa 8.00 - 17.00

Rozšířené úřední hodiny pro některé agendy:

Úterý 8.00 - 12.00
Čtvrtek 8.00 - 12.00