Jaroslav Hlava napsal(a):
Snad jediné, co k snadnému dohledání není, co by však jistě mohl do diskuse doplnit odbor dopravy atd.
Zde se musím opravit. Příslušné limity pojistného plnění jsou zveřejněny na webu pořadatele, viz http://www.rallybohemia.cz/2013/wp-content/uploads/2013/06/RB_2013_Supplementary_Regulations_Europe_CZ.pdf
Jinak je to však přesně tak, jak jsem psal. Pojistný limit je pět miliónů celkem bez rozlišení na škody na majetku a zdraví. Pro srovnání, nejnižší zákonem povolený limit pro povinné ručení je 35 mil Kč zdraví, 35 mil Kč majetek tj. v součtu pojišťovna může vyplatit až 70 mil Kč. Ve srovnání s tím je ta částka, na níž je pojištěno Rally, přesně
14 x menší. Nemluvě o tom, že obecné doporučení, které se objevuje prakticky ve všech radách pro výběr povinného ručení, je volit zejména s ohledem na možnou výši škod na zdraví (platí se i ušlý zisk atd., ztížení společenského uplatnění atd., výplata může pokračovat po desítky let) z portfolia nabídky pojišťoven kvalitnější produkty, které poskytují vyšší pojistné limity než je zákonné minimum.
Je tedy asi celkem jasné, co si lze myslet o odpovědnosti (či spíše n
aprosté nezodpovědnosti)
pořadatele, jenž pro akci, která je nesrovnatelně rizikovější z hlediska možných škod než běžný provoz, naopak zvolí pojistný limit, který je jen velmi malým zlomkem částky, na kterou je pojištěna každá stará škodovka, se kterou její majitel vyrazí jednou dvakrát do týdne na nákup. V podstatě pořadatel RB uzavřel více méně formální pojištění s mini limitem a doufá, že se nic moc nestane