Vše o Železném Brodě

Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

Počet příspěvků: 13 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 >

Předmět: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

Dobry den
na rozdil od Greenway Jizera, ktera nejspis u Brodu   nikdy nebude postavena  (bylo by to moc drahe a takovy zajem o cyklostezky tu   zas neni, ktery by oduvodnoval  "velkolepou" investici)  by tohle myslim melo smysl. Udelat pujcovnu elektrokol, diky kterym by navtevnici ale i obcane Brodu (nebo i ti urednici v pracovni dobe ) mohli jezdit na vylety/sluzebni cesty  at jiz do Besedic, na Kalich, nebo  na Kopaninu  ci Cernou Studnici. Nebo na Kozakov a pres Semily a Cimbal zpatky.  Do Navarova a Vysokeho, k Jirkovske borovici  nebo i do Jizerek a Krkonos atd. Volnych objektu  pro takovou pujcovnu  je na nadrazi  ci jinde v Brode urcite dost -  a zakoupeni  pocatecnich rekneme 20 elektrokol  (+ pocatecni plat - do doby, nez si ten byznys zacne vydelavat sam na sebe -   pro nekoho, kdo by je udrzoval v dobrem stavu)  by bylo, ve srovnani   s   najezdem bagru, buldozeru  a nakladaku  devastujicich nejmene rok  cele udoli Jizery od  stavidel az po Lisny, pro Mesto mnohem mensi, a verim ze postupne  i dobrou, investici. Vzdyt milion stala  jen ta studie Pudisu, ktera  se nejspis  realizovat nebude  

Předmět: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

Dobrý večer.


Díky za dobrý námět k diskusi. Mám rád Váš humor a nápad nahradit cyklostezku půjčovnou elektrokol pro širokou veřejnost mne pobavil. Vím, že to nemyslíte vážně, MÚ také jistě o ničem podobném neuvažoval, nicméně si dovolím v tomto duchu pokračovat. 20 elektrokol v MÚ uvedené ceně by stálo cca 700 000 Kč. To, že by cyklisté projíždějící Greenway Jizera od Turnova zanechali svá kolo v Líšném, vlakem přejeli do Brodu, pronajali si elektrokola a pokračovali v cestě je opravdu málo pravděpodobné, zvláště, když je požadována půjčovnou vratná záloha cca 10 000,-Kč, cena půjčovného do 5ti hod cca 300,- Kč do 24 hod cca 500,-Kč, týden cca 2800,-Kč. Máte pravdu, že bagry a buldozéry jsou drahé a nic příjemného, což ovšem bylo známé i v době vzniku programového prohlášení vítězů komunálních voleb 2014 v ŽB a cyklostezka tam evidentně byla. Je samozřejmě chválihodné, že pohybem na elektrokole přispívá MÚ ŽB k trvale udržitelnému rozvoji, dobrému zdravotnímu stavu svých zaměstnanců a že v neposlední řadě šetří naše finanční prostředky. Ovšem rekreační komfort jaký mají v sousedním Líšném a Malé Skále, a nám byl přislíben, to však nenahradí.


Pamatujte „sliby se mají plnit“.

Přeji všem pěkné dny.


Předmět: Re: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

 Dobry den, na rozdil od navrhu udelat na  uvolnenem miste po Exathermu bramborove a zelne pole  jsem ten navrh s pujcovnou elektrokol minil vicemene  vazne :)  V Brode mame - uz od roku 1938 -  jedinou rovinatou trasu  pro cyklisty Brod -  Podspalov - Podbozkov ktera je sice velmi krasna a pohodlna (mozny budouci usek kamenite a vlhke stezky zig zag se propletajici pod zeleznicni trati do Lisneho nad polovyschlou a stojatou rekou s nim v atraktivnosti myslim nebude moci soutezit -  i kdyby  cyklostezka tamnim slozitym terenem  nekdy mela byt byt postavena) ale je to malo na to, aby  nase mesto pritahlo vetsi pocet cyklistu,jak to vidime treba na Sumave. Vsechny ostatni cesty k atrakcim okolni krajiny jsou do kopce.  Nekdy je tech kopcu i vic za sebou jako napr. cestou do Jizerek.  Elektrokola se stavaji v poslednich letech modou a teren kolem Brodu je pro ne jak stvoreny. Dat milion  za pocatecni rozjeti pujcovny elektrokol me prijde lepsi investice nez zadat Pudisu za stejnou castku projekt, ktery dle meho nazoru stejne nebude nikdy uskutecnen v te forme, jak je nakreslen. Staci se dle meho nazoru podivat napr. na usek naproti elektrarne -  tam mi to, co je v tom projektu nakreslenio prijde zcela nerealisticke a nepodrobne. Podrobnejsi nakres techto 200 m trasy by  lepe ukazal, o jak drahou a narocnou stavbu pujde. Opravdu budou CD souhlasit s podkopavanim sypkeho nasepu zeleznice? Muzu se mylit a me poznamky maji za cil hlavne  vyvolat diskusi o te stavbe. Ktera by mela zacit tim, ze vsichni zainteresiovani si  navrzeny  3 km usek od stavidel  do Lisneho opravdu projdou/prolezou  aby primo na miste ziskali presnejsi predstavu, co by takova stavba obnasela. Zopakuju muj  nazor ze usek Brod - Lisny  za tak velke naklady a devastaci brehu reky proste  nestoji. Riegrovka - to je jiny pripad. Cyklostezka zde by  uz znamenala opravdovy prulom v  rozsireni cyklistickych moznosti v hornim Poizeri. Pak by bylo mozno skutecne  uvazovat o rozmachu cyklistiky, nejenom elektrocyklistiky, v tomto kopcovitem kraji :)  

Předmět: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

Dobrý den.

Chápu se tedy diskuze, bez humoru a stroze. Greenway Jizera je přece myšlena jako kompletní projekt cyklostezky okolo řeky Jizery od pramene po její ústí. Část mezi Líšným a Železným Brodem jakkoliv drahá a složitá je proto zcela nezbytná pro to, aby naše město přitáhlo větší počet cyklistů, jak to vidíme třeba na Šumavě. Rozumím smyslu půjčoven kol i koloběžek, nicméně jsem po Brodě mnoho půjčených kol ani koloběžek např. od SUNDISKU z Malé Skály nezaznamenal oproti lodím a raftům. To, že v Brode máme jedinou rovinatou trasu pro cyklisty směrem východním Podspálov-Podbozkov je pro místní fajn, ale pro správnou ve světě hýčkanou cykloturistiku je nezbytné se dostat bezpečně s bicyklem i na západ, do Líšného, Malé Skály, Turnova atd.


Nejsem stavař a nedovedu posoudit ceny staveb, nicméně, podle mého názoru existují i hodnoty, které nelze penězi měřit. Projezdil jsem na kole Maďarsko, Rakousko i Německo, viděl opravdu krkolomné a odvážné stavby cyklostezek např. okolo Dunaje a v Alpách s perfektně vybavenými odpočívadly, vodními relaxačními jezírky atd. Jestli by možná nebylo prospěšnější, nežli prolézat 3 km úsek Líšný – Brod, zajet se na opravdové cyklostezky podívat.


Těším se na reakce těch, kteří měli cyklostezku ve volebním programu.

Přeji všem vše dobré.

Předmět: Re: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

 Dobry den, Jizera ale  neni Nil,  Mississipi ci sibirske reky, ktere odjakziva byly hlavnimi, ne li jedinymi  cestami jimiz se sirila civilizace v jinak malo propustne  krajine. Naopak -  stare stezky z Cech do Slezska vedly temer v cele sve delce nasim krajem  po nahornich plosinach, ne udolimi,  dokonce i Krkonose prechazely radeji  pres Dvoracky a Labskou louku do Slezska a nikoliv spatne schudnym udolim Jizery a dalsich toku. Proste ta myslenka, ze u reky zahloubene uzkym  udolim ve vysocine maji  komunikace vest  hlavne udolim reky je zde v zasade spis vadna, rekl bych. Pochopitelne  to bylo  u zeleznice... a bude  rekneme i u toho kola - jenze na cyklistickou stezku, na rozdil od severojizni nemecke zelezne drahy [pred 160 lety, penize nejspis nebudou. Nejsme Svycarsko a mimochodem ona i ta alpske udoli maji vetsinou lepsi profil U (udoli vyhloubenych ledovci) takze jsou, na rozdil od Jizery, prirozenym komunikacnimi kanaly prislusne krajiny. Riegrovku jsem tu uz zduraznil dostatecne - ale co bude s udolim Jizery nad Semily? Ani tam moc mista pro cyklostezku neni (nastesti silnice je velmi pohodlna)  nad Sytovou uz pak skoro vubec ne  a od Rokytnice do Korenova cyklostezka nebude nikdy. (I kdyby ji chtel nejaky Liebieg ci svycarsky donator zaplatit tak to zas nepovoli Krnap  :) No a nad Korenovem uz pekne silnicky podle Jizerou sice  jsou ale ne zasluhou projektu Greenway. Me ale hlavne zarazi ten kontrast mezi obecnym nezajmem, kudy na ta "Greenway" presne vest - a nepochybne ohromnymi naklady,  financnimi i "ekologickymi"ktere by stavba  rozumne  pouzitelne stezky (kde nebude na 60% cesty vyzva "cyklisto sesedni z kola" na kluzke kamenite "zig zag" stezce) stala. Zdravim Vas a jsem rad. ze aspon nekdo v Brode ma o problematiku  te Greenway zajem :) 

Předmět: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

Dobrý den.


Omlouvám se, ale netahal bych do projektu Greenway Jizera Nil, Mississipi ani sibiřské řeky, dokonce ani pradávné obchodní stezky. Ono to je to celé v podstatě velice jednoduché. Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody. Nemá podle mého názoru cenu diskutovat o tom, zdali cyklostezka má být v celku a co nejdelší. To by potom nemohlo vzniknout mnoho říčních cyklostezek jako polabská, podunajská a mnoho dalších v délce stovek km. Tak prosím o informaci, zda-li je projekt Greenway Jizera odpískán a když, tak z jakého důvodu. https://hromas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=6062

Mějte pěkné dny

Předmět: Re: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

 Dobry den  ta zminka o Nilu a MIssissipi byla mou reakci na vzletny text projektu Greenway  kde prave maji  napsany - jiz asi 15 let - jen obecne vzletne  fraze hodici se treba na Dunaj, nebo i Labe  z Hradce az treba do Kuksu apod. ale nehodici se vubec na stredni Jizeru. Vzdyt krome tech obecnych frazi (a detailnich  specifikaci typu, ze orientacni tabule projektu v terenu budou  mit  "jednotnou hnedou barvu" - mluvim o stavu tech stranek pred lety, a pamatuji si to mozna stejne nepresne jako umisteni Peroutkova clanku :)  nebylo vlastne  skoro nic konkretniho. Existuje sice Pudisem namalovana trasa Brod Lisny ale diskuse konkretniho obsahu, co by realizace obnasela, kolik by ty jednotlive useky staly penez -  takovato  diskuse za poslednich 15 let v podstate nikde nebyla. U Riegrovky neexistuje dokonce ani nejaky predbezny projekt, krome nacrtku 15 let starych z kterych neni patrno vubec nic. Zda to bude pesinka za par set  tisic s vedenim kola po temer celem useku nebo nejaka stavba ve stylu "Lago di Garda" za miliardy   

Předmět: Re: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

Jeste  znova shrnu muj nazor na trasu Brod Lisny. Kritickym  usekem je zde  500 m od brodskeho namesti k elektrarne, tam je to pro cyklistu na silnici R10 opravdu stresujici a nebezpecne. Zbytek uz je vicemene OK resp. pokud by mel byt ten usek (velmi pohodlny pro cyklisty) R10 mezi Dvirkami a Lisnym oznacovan za obzvlaste nebezpecny -  tak musite odepsat pro cyklisty  90% vsech komunikaci v tomto kraji. No a neni li  Mesto schopno vytvorit/ba ani naplanovat  rozumnou infrastruktu pro pohyb cyklistu z namesti na Poric, jaky smysl ma bavit se o vzdusnych zamcich typu "Greenway" sledujici Jizeru po celem jejim toku

Předmět: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

Následující článek vysvětluje dostatečně smysl a výhody dokončení cyklostezky z Líšného do Brodu.

https://krkonossky.denik.cz/zpravy_region/cyklostezka-greenway-jizera-se-zasekla-intenzivne-jednaji-2016048.html


Co se týče původního záměru lze si jej osvěžit zde



Předmět: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

Dobrý den,
smutné je, že na celé věci je nejdražší, že je město Železný Brod fyzicky oddělené od v současné době nejvyhledávanější, velmi významné a atraktivní turistické infrastruktury, kterou stávající cyklostezka již zajisté jest. Opravdu málokomu se chce absolvovat úsek po frekventované E65 a přesunovat se s dětmi do Líšného je logisticky celkem otravné. Vyžaduje to mimo jiné automobil, nosič na kola a přítomnost rodičů, kteří by v případě například odrostlejších dětí už ani asistovat nemuseli. Naproti tomu nápady na proměnu Riegrovy stezky na cyklostezku považuji za nekulturní, protože by se tak narušila její nesporná historická hodnota.
Počet příspěvků: 13 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 >

MĚSTSKÝ ÚŘAD ŽELEZNÝ BROD

náměstí 3. května 1
468 22 Železný Brod

tel.: 483 333 911
fax: 483 333 952

e-mail: podatelna@zelbrod.cz

ID datové schránky: zbgbryd
IČO: 00262633
DIČ: CZ00262633
číslo účtu: 0963249319/0800

Další kontakty

ÚŘEDNÍ HODINY

Pondělí 8.00 - 17.00
Středa 8.00 - 17.00

Rozšířené úřední hodiny pro některé agendy:

Úterý 8.00 - 12.00
Čtvrtek 8.00 - 12.00