Vše o Železném Brodě

Most

Počet příspěvků: 3 zobrazené: 1 - 3

Předmět: Most

Dobry den vsem. Akce "Most"  se  blizi  a tak si dovolim jeste jednou shrnout me dotazy a namitky k teto, dle meho nazoru nedbale pripravene - a nepochopitelne  krajskymi  (i jinymi?) organy  uspechavane - akci: 
1) Proc je na opravu mostu takovy spech? Z projektove zpravy plyne, jeho stav neni jeste 
kriticky. Prinejhorsim by v blizkych letech mohlo hrozit, ze nakladaky budou mit na most vstup zakazan (coz by pro mesto znamenalio spis ulevu) resp. prikazanou pomalou jizdu atd. (Tohle  by  pak teprve mohl byt presvedcivy  argument jiz renovaci mostu dale neodkladat.) Jen tak mimochodem, zcela nepravdive (viz rozhodnuti, ze pilire  stavajiciho mostu budou pouzity i pro novy most)   byly, obcas drive patricnymi misty s oblibou presentovane,  "argumenty" typu, ze most poskodila povoden v breznu  2000 a ledochod v unoru 2012.  Ze konecne "prisly penize" na kraj? Vypada to spis obracene... ze totiz kraj nema pro letosek jine, dostatecne pripravene akce, kde by mohl pridelene dotacni penize utratit
2) Je uz upresnena koncepce objizdek Mesta pri tehle akci? Mozne jsou dva extremy: 
a) veskera doprava ze Semil do Jablonce a Liberce pujde objizdkami pres Spalov (+ nabrezi Obrancu miru + Maly  rynek) resp. pres Vrat (+ Lisny)  pripadne pres, tez ale ve spicce hodne ucpany, Turnov  
b) V obdobi nizkeho provozu (napr.   v noci) tu bude samozrejme snaha  vetsiny ridicu (minim ty mimobrodske;  brodsti ridici - nezanedbatelna cast provozu -  se asi dokazi situaci nejak  prizpusobit  treba i docasnym  parkovanim na opacnem brehu apod.)  brat to "jako obvykle"  trasou pres Brod. V ocekavani, ze fronta na  objizdce pod stavidly  nebude prilis dlouha. V realu se pak pripravme, v zavislosti na ucpavani objizdne  trasy pres Poric behem dne,  na chaoticke preklapeni se rezimu a) do b) a obracene. V zavislosti na obcasnem 
"nahodnem" ucpavani se celeho mesta na Zamosti a Porici. (A copak asi budou v takovehle situaci delat napr. auta,  jedouci z Jablonce pres namesti k Penny s cilem projet na Semily tou nahradni trasou pod mostem.)
3) Nedovedu si predstavit, ze pri nezanedbatelne silne intensite dopravyu na te objizdce bude fungovat   bez  karambolu provoz  na - velmi tesne -  krizovatce za mostikem u Penny bez semaforu. Ocekavam spis, po zkusenostech  prvnich dnu (ne)fungovani provizoria urychlenou stavbu nejake nouzove soustavy semaforu i na tehle  krizovatce
4) Doporucuji  preventivne zpevnit a vyrovnat betonovymi panely dno reky mezi kostelem a Zamostim. Kdysi tam vedl  brod   (po nemz mesto ma sve jmeno) a prebrodit se rekou bude v lete asi nejrychlejsim zpusobem (pro necyklisty) jak se dopravit  napriklad z noveho Terminalu do oblasti Maleho rynku :))  Alternativou (pro stare a mene  pohyblive obcany) by mohl byt prevoz v tech mistech. Nejaky provizorni -  ktery by se po zkusenostech toho  roku ale mohl pak casem pretvorit v pripadnou  trvalou atrakci tehle casti mesta.   
5) Vicelete koncepcni otazky? (Jasne, na takovehle hlouposti zodpovedne organy nemaji cas.) Renovace a modernizace protektoratniho mostu s resignaci na jakykoliv alespon pokus koncipovat dopravni uzel  "Zelezny Brod" na silnicich R10 a 282 v blizkych desetiletich   velkoryseji, nez  to ucinilo ministerstvo dopravy  v Berline roku 1940  (jen takova perlicka pro zajimavost: novy most uz nema v projektu tez  prislusne samodestrukcn zarizeni, ktere bylo v totalitnich dobach povinnou soucasti jeho konstrukce,  dnes uz se valky vedou jinak  :) znamena - pokud tedy nedojde  nekdy do roku 2030 k prevedeni znacne casti  dopravy na R10 ale i 282 do nove budovanych koridoru jinde (Nachod, Hradek nad Nisou?) coz je velmi nejiste  -  znamena m.j. tez vyneseni definitivniho verdiktu nad hotelem  Cristal v dohlednych letech:  Bude totiz z  nutno z pozemku, na kterem lezi, udelat kruhovy objezd: aby se zvysila propustnost, perspektivne cim dal vic  ucpavajici se, dopravni krizovatky "zeleznobrodske namesti"
6) Proc neni k dispozici dostatecne  podrobny planek provizorniho mostu pod stavidly. Plus prislusnych najezdovych tras. Jak ma vypadat dotcene prostranstvi pod stavidly po ukonceni cele stavby? Jaky je zavazny termin ukonceni cele stavby? Nejen dokoncen noveho mostu  ale i doprovodnych provizornich staveb pod stavidly

Předmět: Most

Zdravím. Nejvíce mě upoutal článek, z posledního odkazu na článek v Jabloneckém deníku. Moc by mě zajímalo, jak malý by musel být plánovaný ,,pontonový most,, zmíněný ve článku o generální opravě mostu? Aby mohl být použit. Je komické a možná až směšné, když ,,stavař,, použije tento technický termín, zrovna v tomhle případě. V místech, na řece Jizeře, kde teče skoro pořád, tak málo vody. Pousmál jsem se tomu už v momentě přečtení toho článku v novinách v papírové podobě. No, vlastně, co chtít od někoho, v jeho postavení? Když mu dělá potíže, správně používat gramatiku. Íčka si lítají mezi tvrdými a měkkými, jak se jim asi zachce, vypadávají písmenka a interpunkce. Neměla by být přítomna, nějaká štábní kultůra? On radši napadá diskutéry, když se mu nechce odpovídat, na konkrétní věci, na jiných vláknech. Co dodat?
Počet příspěvků: 3 zobrazené: 1 - 3