Vše o Železném Brodě

Nový most přes Jizeru

Počet příspěvků: 3 zobrazené: 1 - 3

Předmět: Nový most přes Jizeru

Cit.: Železnobrodský zpravodaj 6/2013 str. 2:

"Dobrou zprávou je, že kraj zadal vypracování projektové
dokumentace, ke které jsme si vyžádali možnost připomínkování
před dokončením. Zajímaly mě především projektované šířky
komunikace a chodníků. Ty by měly být 2 m široké po obou
stranách, komunikace by měla být o cca 1,5 m širší. Došlo by tak
k mnohem komfortnějšímu užívání mostu. Dle projektu by měl
být postaven nový most za použití stávajících pilířů. Samotné provedení mostu by mělo být velice podobné současnému, nicméně finální projekt bude hotový až na začátku podzimu."


Měl bych dvě připomínky:

1) Chodníky by měly být odděleny od vozovky odděleny plnou přepážkou.


Dělá se buď lehká, z lehké ocelové konstrukce na níž jsou zavěšeny plechové nebo plastové desky, dnes obvykle komůrkový polykarbonát - makrolon, nebo se dělá konstrukce pevná, se svodnicí, která zabrání i tomu, aby se auto dostalo, třeba při nehodě, na chodník.

I ta lehká přepážka dokáže spolehlivě zabránit tomu, aby byli chodci zmáčeni vodou či sněhovou břečkou od kol aut.

I za tou lehkou přepážkou se chodec cítí bezpečněji, zvlášť když jde s dětmi, které jsou někdy pěkně rozskotačené.

Pevná přepážka je samozřejmě lepší, známe znedávna, že ani chodníky nejsou bezpečné. Takovéto řešení by zřejmě umožnilo, že by chodník byl ve stejné výšce jako vozovka, což by přivítali i vozíčkáři.

Nepředpokládám, že by takováto úprava výrazně změnila rozpočet stavby, myslím, že na takovém mostě by se však cítili lépe chodci i motoristé.

2) Vjezd z mostu (od Koberov a Semil) na nábřeží Obránců míru

je pro řidiče delších vozidel a souprav problematický ostrým rádiusem zatáčky. Pokud je protijedoucí pruh plný vozidel a řidiči si nemohou nadjet doleva, větší soupravy se tam stěží vejdou. Myslím, že by se s tím mělo počítat u projektu nového mostu.

Předmět: Nový most přes Jizeru

Vážený pane Kubíne,

v současné době probíhá zpracování dokumentace na nový most přes Jizeru v Železném Brodě, a Město Železný Brod je jedním z účastníků příprav, který se na zpracování projektu podílí svými připomínkami a náměty.

Co se týká vašich dvou návrhů, tak je sice předám k rozhodnutí příslušným projektantům a zástupcům investora, ale osobně jsem hodně skeptický, zda by vámi navržené řešení bylo vhodné.

1) V centrech měst se jen v omezené míře navrhují opatření typu výstavby zábradlí s plnými stěnami, které by oddělovalo silnici od chodníku. Nacházíme se v centru města, a jako opatření by se zde spíše mělo uvažovat s omezením rychlosti na 30 km/h. tak, jak je tomu ve městech v sousedním Sasku nebo v Rakousku. Most bude navíc navržen v mírném sklonu, aby dešťová voda odtékala z mostu pryč a nezůstávala při krajích. Vaše obavy z volného pohybu dětí sice chápu, ale podle této logiky by se podobné zábrany měly budovat u všech chodníků podél hlavních silnic, a to je pro mě osobně hodně zvláštní představa.

2) Co se týká nájezdu na nábřeží Obránců míru, a to jak z mostu tak ve směru z náměstí, tak to je problém, který se rekonstrukcí mostu nevyřeší, a ani ho dost dobře vyřešit nelze. Odsunul by se tím totiž přechod pro chodce až někam k malému domu na nábřeží (č.p. 252). A po kterém chodníku by se chodci vraceli zpátky k pekárně na rohu? To si asi sám snadno ověříte. Město má zájem toto "bolavé" dopravní místo řešit, ale po diskusi s projektanty to nelze vyřešit při stavbě mostu, ale spíš dlouhodobou přípravou a realizací samostatné dopravní koncepce města. Co se týká úpravy nájezdů pro vozíčkáře, ale také pro kočárky, tak ty již dnes musí být součástí jakékoli úpravy.

Za vaše připomínky samozřejmě děkuji, případně i za další náměty. Přestavba mostu ještě bude asi předmětem mnoha diskusí, a to včetně řešení objízdné trasy, což je prozatím "velká neznámá".

Předmět: Re: Nový most přes Jizeru

Dobry den, u takovehle stavby, ktera ma slouzit  mnoho desetileti stoji asi za to prohlednout  a pripadne prehodnotit  uzemni plany dotcenych uzemi,  z perspektivy nejen roku 2013 ale treba  i 2050. Jsou v uzemnim planu stale jeste davne predstavy napr. o  obchvatu smerem od Semil ( tedy estakade Brodec, hudebni skola - Poric s novym  mostem pod stavidly)? Planovana velka  rekonstrukce stavajiciho mostu by vsechny  tyhle plany mela brat v uvahu resp. by asi bylo realisticke ty davne uzemni plany definitivne prehodnotit/ zavrhnout.  (Ne posledni otazkou pri tom bude samozrejme i presne vedeni R35 kolem Turnova plus to, jak bude vypadat prelozka ze Semil k teto silnici. ) Co se nahradniho mostu tyce, urcite jiz existuji nejake (asi dosti divoke, at jiz to bude nad stavidly ci pod nimi) varianty kudy ho vest, a  bylo by dobre  zverejnit je  uz dnes.  Nahradni most ma slouzit tydny nebo mesice? V tom  druhem pripade mimo jine vzroste i  pravdepodobnost, ze  takovouhle provizorni stavbu zasahne napr. neocekavana povoden. Je treba predem uvazit  patricne zasahy

Počet příspěvků: 3 zobrazené: 1 - 3