Vše o Železném Brodě

Přechody v Železném Brodě

Počet příspěvků: 32 zobrazené: 11 - 20
< 1 2 3 4 >

Předmět: Přechody v Železném Brodě

Po dokončení povrchu mostu bude zřejmě uděláno i nové značení na vozovce. Možná by při té příležitosti bylo možné udělat i pár změn:

e) přechod u Cristalu přes Masarykovu ul. - čím bude dál za zatáčkou, tím lépe, nejvhodnějším

místo by asi bylo až u uličky U Stavidel


f) přechod od Normy ke Cristalu přes Vaněčkovu ul. - rozumné by bylo posunutí asi o 3m od přístřešku před Normou


g) přechod od tržiště k vietnamské prodejně – tam přechází hodně lidí, často bez rozhlédnutí,  mimo přechod, jako by hráli nějakou

 ruskou ruletu.

Předmět: Re: Přechody v Železném Brodě

 Dobry den, nejprve obecna poznamka. Nenechte se znechutit tim, ze na tomhle foru se temer nikdy na nic neodpovida :)   Ja jen pridam  upozorneni na dva prechody, ktere sice taky casto vyuzivam ale uvedomuji si, ze jsou potencialne dost nebezpecne  resp. hodne prekazeji plynulosti provozu. Zvlast ted po obnove mostu, kdy doprava v Brode opet vyrazne stoupne.1)  Chodci jdouci od Normy na most by bez  ujmy na pohodli mohl prejit nejprve  prechodem k radnici a pak jit po "levem"chodniku dolu. Prechod naproti Cristalu by se pak mohl posunout o dost vetsi vzdalenost  smerem k Praze. 2) Chodnik, oficialne nikdy nezruseny  podel Brodeckeho potoka v  parciku uvnitr zatacky silnice je   pro starsi a nepozorne chodce asi dost nebezpecny. Mozna by se mel uplne zrusit (?)  No a ten pozadavek (zdaleka asi nejen  muj) na snizerni povolene maximalni  rychlosti v Masarykove ulici (a dalsich mistech) je  vuci kraji zcela bez nadeji na uspech?

Předmět: Re: Přechody v Železném Brodě

 Dobrý den

Pane Zahradníku, co získáte reálně snížením rychlosti třeba na 30Km/h? Snížíte hlučnost? Když se v Praze na částech magistrály zavádělo 50km/h místo 70km/h zjistilo se, že je snížení hlučnosti o 3 decibely. Člověk vnímá cca 2. Takže snížení hlučnosti na hranici slyšitelnosti. Zpomalíte průjezdnost místem po hlavním tahu. A zvýšíte emise v místě. Protože to že tam bude 30 km/h znamená, že tam už určitě nebudu trápit auto na trojku, ale pojedu za dvě, ve vyšších otáčkách delší dobu.

Miloš Zahradník napsal(a):

 Dobry den, nejprve obecna poznamka. Nenechte se znechutit tim, ze na tomhle foru se temer nikdy na nic neodpovida :)   Ja jen pridam  upozorneni na dva prechody, ktere sice taky casto vyuzivam ale uvedomuji si, ze jsou potencialne dost nebezpecne  resp. hodne prekazeji plynulosti provozu. Zvlast ted po obnove mostu, kdy doprava v Brode opet vyrazne stoupne.1)  Chodci jdouci od Normy na most by bez  ujmy na pohodli mohl prejit nejprve  prechodem k radnici a pak jit po "levem"chodniku dolu. Prechod naproti Cristalu by se pak mohl posunout o dost vetsi vzdalenost  smerem k Praze. 2) Chodnik, oficialne nikdy nezruseny  podel Brodeckeho potoka v  parciku uvnitr zatacky silnice je   pro starsi a nepozorne chodce asi dost nebezpecny. Mozna by se mel uplne zrusit (?)  No a ten pozadavek (zdaleka asi nejen  muj) na snizerni povolene maximalni  rychlosti v Masarykove ulici (a dalsich mistech) je  vuci kraji zcela bez nadeji na uspech?

Předmět: Re: Přechody v Železném Brodě

Dobry den, reprodukoval jsem v tomhle spis nazory lidi kolem sebe, ze nakladaky s kamenem  kdyz uz zpomali v  ostrych  zatackach  dolu od Semil  by nemusely mit pokuseni opet zrychlovat na 50 km/hod  pod hotelem Jizera na rovnem useku Masarykovy ulice atd.  Podobne polske kamiony jedouci od pumpy dolu k namesti nebo v opacnem smeru kolem Porice k namesti  atd.  

Předmět: Re: Přechody v Železném Brodě

 Dobrý den, pane Zahradníku,

Chtěl jsem jen udělat seznam míst, kde by měly být udělány nové přechody tak, aby to bylo pro chodce bezpečnější. Když budou další podněty, rád seznam ještě doplním. 

Bylo by dobré sestavit i nějaké pořadí důležitosti, třeba se shodneme alespoň na 5 až 10 nejdůležitějších.

Seznam předám jako požadavek změn zastupitelstvu města.


Udělal jsem pár nákresů míst, o kterých mám nějakou představu, nemusí být nejlepší, možná přijde někdo s lepším řešením. Můžu načrtnout i další, jen nevím, jestli o to někdo stojí. 

A třeba u Nové školy zase nevím, jak by to tam mělo vypadat, kolik dětí tam jezdí autobusem....myslím, že tam není ani budka, kde by se schovaly před lijákem.

 (Můžeme diskutovat třeba o tom, kde by měl být přechod před Cristalem, sám si  nejsem jistý, kde by měl být přechod v Husově ulici, nakreslil jsem  jej k rohu papírnictví, kde je nejhorší místo, nejužší chodník. )

........................................................................................................................................................

Omezení rychlosti na hlavní silnici je, myslím jiné téma, také by bylo dobré, je prodiskutovat.


Předmět: Přechody v Železném Brodě

Dobrý den.

K výše zadanému tématu "Přechody v Železném Brodě" jen pár následujících informací.

1)  Pro vybudování přechodů je nutné aby žadatel požádal o zpracování PD (projektové dokumentace) kterou vypracuje autorizovaný projektant, nejlépe dopravní inženýr. Tato PD musí být v souladu s příslušnými technickými normami.

2) Zpracovaná PD musí být předložena k odsouhlasení na Policii ČR-DI(dopravní inspektorát).

3) Po souhlasném vyjádření Policie ČR-DI bude tato PD předložena na příslušný silniční správní úřad, kde bude vypracováno "Stanovení dopravního značení", na základě kterého může žadatel začít s výstavbou přechodů dle schválené PD. 

S přáním hezkého dne M.R.

Předmět: Re: Přechody v Železném Brodě

 Dobrý den, pane Radostný,

myslím, že to řízení může být ještě složitější, třeba v případě, kdy se bude dělat nástupní ostrůvek nebo kus chodníku. Pozemky, dotčené pozemky atp....

Jistě to neznamená, že by se přechody a chodníky dělat nemohly. Jak psala paní Hýrková jsou i nějaké výjimky a zvláštní předpisy.


Dokážete, pane Radostný odhadnout, jak by to mohlo jít rychle v případě relativně jednoduchém (Masarykova ul.) a v případě složitějším (Malé náměstí, zastávka u Staré školy)?

Předmět: Přechody v Železném Brodě

Dobrý den, pane Kubíne, jak by to šlo rychle jak v "jednoduchém" nebo ve "složitějším" případě, tak to opravdu zodpovědně odhadnout nedovedu.

Přeji pokud možno hezký den. M.R.

Předmět: Přechody v Železném Brodě

Udělal jsem ještě pár obrázků k tomuto tématu:


Nová škola


nevím, jak to na této škole funguje, tak jenom odhaduji:

Vzhledem k poloze školy předpokládám, že podíl dojíždějících žáků bude zřejmě ještě vyšší, než na Staré škole, část dětí budou přivážet rodiče, jedoucí do práce.

Kromě vstupu do podchodu se v špatném počasí nemají děti kde schovat, ty které jedou autobusem do Brodu, pak asi na poslední chvíli přebíhají silnici. Proto by měly být kryté zastávky na obou stranách silnice.

Myslím, že zastávky by potom byly lepší v horní části parkoviště i pro snadnější otáčení aut, kterými přivezou děti rodiče.


Křižovatka Těpeřská x Jarní – cesta k poliklinice


Zde je prý nějaký problém s vyjednáváním s vlastníky dotčených pozemků. Nevím, v čem přesně spočívá a jestli jej nelze řešit např. oddělením silnice třeba svodidly plastovými nebo betonovými. V Jarní ulici je široký, ale velmi zanedbaný chodník, který vede téměř až ke schodům k poliklinice.


Cesta k ZUŠ


chodník od Brodeckého potoka k budově ZUŠ není, jeho případné vybudování zřejmě závisí na dohodě s vlastníky přilehlých pozemků, nevím, jestli nějaká jednání v této věci v nedávné době proběhla.

Mezi cestou k Poušti a k Popluží a budovou ZUŠ chybí kousek chodníku. Není přechod přes Koberovskou ul., tam také čekají rodiče na děti ze ZUŠ, tam by byl přechod vhodný.

Od ZUŠ do města k viaduktu je to celkem v pohodě, až na hladkou dlažbu na schodech, která je v dešti a v zimě hodně nebezpečná.


….......................................................................................................................................................

Jistě jsou i jiná místa, která by bylo třeba upravit, aby byla pro chodce bezpečnější.

Jistě je možné, řešit je jinak, než jsem navrhl, ty návrhy jsou jen prvním krokem pro to, aby se o tom začalo diskutovat a začalo se to řešit.


Připomínky je možné přidat i přímo k obrázkům, obrázky by měly jít otevřít po kliknutí na nadpis


(přechod přes náhon u Penny jsem nezmínil úmyslně, tam je těch problémů mnoho na jednom místě, to by mělo být samostatným tématem hned,  jak teď začne běžný provoz)

Předmět: Přechody v Železném Brodě

Nechal jsem vytisknout výkresy návrhů řešení a napsal stručný popis požadovaných změn.

Jako  Žádost o zahájení řešení situace v oblasti přechodů a chodníků v Železném Brodě adresovanou zastupitelstvu města jsem to včera předal na podatelnu.

Předpokládám samozřejmě, že je možné najít řešení ještě lepší, než jsou mnou navržená. Nevyžaduji žádnou odpověď na tuto žádost. Jen bych si přál, aby se tato problematika začala řešit co nejdříve.


návrhy řešní jsou ke stažení na www.ulozto.cz jako ŽB přechody ....

Počet příspěvků: 32 zobrazené: 11 - 20
< 1 2 3 4 >