Vše o Železném Brodě

Nový dopravní terminál

Počet příspěvků: 15 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 >

Předmět: Nový dopravní terminál

Dobry den, ctu si o novem terminalu
http://jablonecky.denik.cz/z-regionu/i-v-brode-postavi-novy-dopravni-terminal-20121029.html
a domnivam si, ze takhle velka investice si zaslouzi novou,  nalezite podrobnou a ostrou  diskusi obcanu mesta. Hned  pridam namety (z nichz jen nektere jsou  mineny uplne vazne,  ktere -  to necham na uvaze ctenare :)
1)  Je treba mrhat penezi na opravu mostu pres tu spinavou, krysi  strouhu zvanou Brodecky potok?  Nedal by se ten potok v prislusne casti proste  zatrubnit? Jeho velkolepa regulace 
zulou  (cast v silnicni zatacce nad hotelem Jizera je z pocatku 60. let, jinde je starsi)  stejne uz chatra, a bude  treba ji  casem opet nakladne opravit. Zatrubneni ve spodni casti, mezi hlavni silnici a zeleznici bylo by  mozna levnejsi, ale i ucelnejsi nez oprava nynejsiho mostu v havarijnim stavu. Zatrubnen je prece m.j. i vyznamnejsi/vodnejsi  Koberovsky potok nad Propastnym, v miste pod  byvalou metskou skladkou ve vapencovem  lome pod Koberovy  2) Cely  tento  terminal bych pojal komplexneji jako misto sdruzujici veskerou verejnou dopravu: nejen tu zeleznicni a silnicni, ale  i lodni  apod. po Jizere :)  cili urcitou, ne nepodstatnou cast te 55 milionove castky by bylo dobre  venovat, pod vhodnou zaminkou,  i na zvelebeni nedaleke, hlavni   brodske atrakce -  brehu reky Jizery.  3) opakuji nazor, ze snazit se vest dalkovou dopravu na trase  Harrachov -  Praha povinnou  zajizdkou na  brodske nadrazi  je dle meho nazoru  chyba -  ktera perspektivne bude mit (az se budou jednou ty  jizdni rady opravdu racionalizovat resp. zacnou na nich fungovat novi dopravci, hledici na efektivitu)  jediny dusledek  totiz uplnou  ignoranci  naseho mesta  v rozpisech dalkovych, rychlych  autobusu na tehle trase.   (Neni omluvou, ze stejne chybne to predtim koncipovali v Mlade Boleslavi ci v Turnove. Naopak v Tanvalde ma novy terminal polohu zvolenou optimalne.)  Myslim, ze by bylo ucelne  venovat urcitou nevelkou castku na postaveni nove zastavky at jiz na Porici ci v Olsinach pro tenhle  dopravni  smer.  Dopravu mezi jednotlivymi zastavkami ve meste a v blizkem okoli by mohl casem resit i  nejaky miniautobusek  ci sdilene taxi (ci jak se podobna zarizeni jmenuji v cizine)  

Předmět: Nový dopravní terminál

Vážený pane Zahradníku,

k vašim připomínkám jen několik málo poznámek. Jestliže se plánuje takto rozsáhlý projekt už od roku 2008, tak si myslím, že na zásadní diskusi už je poněkud pozdě. Součástí žádosti o dotaci byla projektová dokumentace, podle které se bude stavět. Jinou možností je dotaci odmítnout a nechat vše při starém, ale takový návrh při žádné diskusi nepadl.

1) Mostek přes Brodecký potok - zvláště po dešti nebo na jaře mi Brodecký potok stoku vůbec nepřipomíná, a mosty a propustky se jak známo musí stavět na maximální množství vody, které je očekáváno. Takže rozhodně bych nezasypával, oprava mostku je podle mě adekvátní investicí.

2) Věnování části peněz na úpravu břehu Jizery - no nechce se mi skončit v pozici pánů Kocourka nebo Ratha, takže rozhodně žádné "odklánění" navrhovat nebudu.

3) Dálkováí autobusová doprava přes Železný Brod podle mého zůstane na stávajícím autobusovém nádraží, které sice bude zastávkou ale s možností objetí. Autobusové dopravce nebudeme nutit, aby zajížděli k železniční stanici, ale měli by si sami spočítat, zda se jim to vyplatí. Na dnešním nádraží u sokolovny však nebudou moci parkovat. Protože dálkové autobusy nemají přímou vazbu na vlaky, ba ve velké většině případů jim konkurují (na trase Tanvald - Turnov - Praha je to asi nejvíce vidět), budou pravděpodobně zastavovat pouze u sokolovny tak, jak je tomu dnes. V Železném Brodě nastupuje a vystupuje značné množství cestujících. Pokud tomu tak bude i nadále, nemají dopravci důvod na budoucí zastávku zajíždět.

Daniel Mach, odbor územního plánování a regionálního rozvoje

Předmět: Nový dopravní terminál

Dobry den, dekuji za odpoved, mate pravdu ale presto jeste par poznamek: 1)  Myslim ze  mam prehled o opravdu velkych vodach na Brodeckem potoce za poslednich  50 let, a  tak dramaticke to tam zas nebude. Povoden typu  brezen 2000 ci zcela mimoradna letni bourka (jak ji popisuje napriklad mlynar Dlask nekdy z roku 1820, v poslednim stoleti takova  nenastala  :)  muze pri nedostatecnem prumeru te trouby zpusobit vyliti vody na asfalt nadrazi - coz by ovsem v celkovem kontextu takove udalosti (=zavreny most, Masarykova ulice u sokolovny  pod vodou atd. byla uz jen  pouze doplnujici drobnost.  Nevim,  kolik je financni rozdil mezi mostkem a zatrubnenim ale mozna  bude znacny (?)  2)  Nechci Vas  manevrovat do pozice pana  Ratha  jen konstatuji,  ze k dispozici jsou  hojne (mozna az prilis hojne) dotace na mozna ne tak absolutne  nezbytnou stavbu (kontrolni otazka: planovalo by tu stavbu mesto,  kdyby jeho procentualni zastoupeni pri uhrade nakladu bylo podstatne vetsi?) zatimco  jinde by vkladani  takto velkych penez mesto samo (kdyby nebylo omezeno urcenim prislusnych  operacnich progamu)  asi dokazalo vyuzit  ucelneji  (Maly rynek,   okoli Exathermu atd.) 3) Z hlediska  dalkovych autobusu Praha Harrachov  (predstavme si znechuceni dalkoveho cestujiciho jedouciho ze sjezdovky, kdyz autobus zahne z hlavni silnice  na precpane krizovatce v nejakem malomeste - a zacne zajizdet buhvikam, i kdyby to bylo nakonec  jen  "par metru" za most; priste proste ten clovek pojede autem resp. tu linku casem povedou jinudy, pres Jablonec) je i soucasne autobusove nadrazi umisteno nevhodne. Opravdu je vylouceno uvazit zmenu projektu tak, ze by se cast tech penez "odklonila" treba  na vystavbu noveho, sirsiho  mostu + nove zastavky autobusu na Porici u Lidlu?  Jen se ptam, treba to opravdu nejde.  Ohledne 5 milionu  na digitalizaci  kina zde byly vasnive diskuse, a  c pripade terminalu  jde o castku 10 krat vetsi - to si prece jeste par vysvetlujicich slov a odpovedi na hloupe dotazy zaslouzi, ne? Co se navaznosti  mistnich autobusu na vlaky tyce, dnes uz to nesleduji ale - ona nekdy nejaka takova navaznost byla?  Kolik bude dnes lidi, kteri  pojedou z Turnova do Alsovic  ci   ze Semil do Koberov  vlakem+autobusem?  S  10 min prestavkou pod betonovou strechou u  panelaku a  prodejny uhli? (Jeste ze tam je pobliz  aspon ta knajpa s prodejem alkoholu :)  Chapu snahu revitalizovat timto projektem okoli  brodskeho nadrazi,   ale to se obavam  stejne nepodari. To by se asi mohlo zdarit, pouze pokud by nalezite zhoustl lokalni provoz na te trati,  s vice zastavkami.  Jinak - tanvaldsky terminal jsem si zblizka neprohlizel  (umisten je ale  dobre) zato v Turnove mi to naopak  prijde nezdarile, ba  jako odstrasujici priklad  (a ani po rekonstrukci vlakoveho nadrazi to asi nebude o moc lepsi)  

Předmět: Nový dopravní terminál

Zkusim jeste konstruktivnejsi dodatek: nestalo by za to zkusit cast tech milionu odklonit na vybudovani nejake perspektivni atrakce, souvisejici s tou stavbou, pro navstevniky Brodu  (pokud uz tim vlakem budou chtit prijet a poznat zdejsi pekne okoli)? Treba pujcovnu kol, elektrokol (nevim tedy , jake s nimi maji  v Semilech zkusenosti, mozna spatne) aut apod. 

Předmět: Nový dopravní terminál

Osobně míním, že z plánovaných investic města Železný Brod je Nový dopravní terminál jednou z nehorších. Nepřinese nic dobrého pro dopravu v městě, ani pro naprostou většinu občanů města. Navíc bude stát město cca 10 milionů.

................................................................................................................................................................

Uvedu přehled plánovaných investic, které souvisejí s dopravou ve městě a o kterých něco vím :


  1. Nový dopravní terminál

    v článku se píše: „Zbytek nákladů ve výši cca 9,7 milionů bude hradit město z vlastního rozpočtu.“

  2. Most přes Jizeru(viz samostatné vlákno diskuze)

    Most je v majetku Krajské správy silnic Libereckého kraje. Ta plánuje jeho velkou rekonstrukci, případně dokonce stavbu nového mostu na rok 2013.“

    Podíl města na nákladech jsem zatím nikde nenašel.

  3. Malé náměstí

    V Železnobrodském zpravodaji 10/2012 /str.5 se píše:

    schvaluje se uzavření smlouvy o dílo na zpracování projektové dokumentace Malé náměstí v Železném Brodě .....v ceně 2 493 240 Kč...“ z čehož usuzuji, že se uvažuje i o realizaci projektu.

  4. Řešení křižovatky Průmyslová - Vaněčkova (most u Penny)

    zřejmě v plánu investic není.

    Ale v dopise z ŘSD Praha mi pan Veigert píše:“... že se ŘSD ČR , spolu s Městem Železný Brod a sousední Obcí Líšný, pokusí získat souhlas majitele VE Železný Brod k navýšení stávající nábřežní zdi náhonu k vodní elektrárně, které by v budoucnu umožnilo rozšíření stávajícího dopravního prostoru mezi vozovkou silniceI/10 a vodním náhonem a posun svodidla s nižží svodnicí dál od jízdních pruhů.“

Nevím, jak a nakolik jsou zmíněné investice koordinány, vzhledem k tomu, že jsou zřejmě financovány z různých zdrojů, nebude asi koordinace jednoduchá.

................................................................................................................................................................


Nenašel jsem ve městě člověka, který by investici do vybudování nového dopravního terminálu

podporoval.

Míním, že by zastupitelé města měli dotaci na tuto investici odmítnout, nebo třeba i vrátit.

Míním, že by plánování investic (i menších, než 10 milionů) měla předcházet referenda o tom, zda občané uvažovanou investici za uvažovanou cenu chtějí.








Předmět: Nový dopravní terminál

Dobry den, take si myslim, ze vyznamne, dlouhodobe planovane a nakladne (desitky milionu korun) projekty  jako dopravni terminal,  rekonstrukce mostu, reseni Maleho rynku, "Greenway" a dalsi si zaslouzi mit kdyz uz ne "referendum" tak  prinejmensim  permanentni, prubezne aktualizovanou informacni/diskusni  rubriku  na mestske webove strance.  Vezmeme treba  navrh one  lavky nad ustim Zernovniku. At jiz si o tom napadu myslime cokoliv,   pri vytvareni i posuzovani  souteznich navrhu  o reseni Maleho rynku hral  nejspis svou roli. Nebude li lavka, znamena to asi i  jiny pohled na to, co ma u Maleho rynku optimalne vyrust. Proc ten vitezny navrh neni  viditelne,  trvale upevnen na strance mesta, pristupen  i  obcasne  nove diskusi,  proc  neni tvurce projektu vyzyvan k tomu, aby se svou novou/zpresnenou  predstavou  vystoupil (zvlaste pri vyraznejsich novych  zmenach projektu, a rozhodnuti nestavet lavku  takovou ne-nevyznamnou zmenou je)  na verejnost   a vyslechl pripadne nove namety i kritiku. To same Greenway, tam  krome snahy o zmenu  dopravnich znacek na silnici do Podspalova nejsou  verejne znamy vlastne zadne podrobnejsi  informace. (Akorat ta cena mestem zaplaceneho  projektu je znama velmi  presne:  928 800 Kč .) Je tedy fakt,   ze Milos Zeman (i Vaclav Klaus)  maji na  tenhleten "internetovy"  zpusob stezovani si/projevovani  zajmu obcanu o veci  verejne nazor spise kriticky http://www.novinky.cz/domaci/285034-zeman-pres-vsechny-pochybnosti-jsme-zeme-ktera-jde-dopredu.html ostrovy negativní deviace jsou dnes kromě kmotrovských mafií a neonacistických bojůvek hlavně většinoví účastníci internetových diskusí    
 :) 
Jeste k temhle  novym webovym strankam. Ted uz ani nejdou  vkladat webove odkazy (ja to tedy neumim,  a nevidim info jak to udelat a nechce se  mi experimentovat )  Minuly  web byl lepsi  take v tom, ze  slo pohodlne si prohlednout, jak bude napsany prispevek vypadat  a hned odstranit  chyby.  Novy web  mi i  po pulroce provozu prijde horsi, nez  "stary" web. Nemluve o tom,  ze moznost pohotove  se seznamit se se starsi  dulezitou informaci (navrhy projektu,  jakym bude  treba ta revitalizace Maleho rynku apod.)  se pri takovemhle  periodickem ruseni starych/a zakladani novych mestskych webu  komplikuje.  Na zaver obecnou otazku: ma smysl  utratit  50 milionu verejnych penez (byt jsou  to tedy penize od hodneho strycka z bruselu, z prislusneho  operacniho programu - ktere by bylo skoda nevyuzit) na projekt, ktery je  vetsine obcanu mesta  - ktereho se projekt tyka - lhostejny?  Treba i neni lhostejny -  neda  se to nejakou rozumnou, nenarocnou  formou zjistit?   Je fakt,  ze hned  v sousednim meste se chystaji  velkoryse utratit  500 milionu dotacnich penez  na projekt jeste mnohem nejasnejsi  (ono kdyz jde o "ekologii", tak strycek Brusel na nejakou tu korunu obvykle  nehledi)  

Předmět: Nový dopravní terminál

K výše uvedené diskusi mohu za městský úřad pouze doplnit následující :

1) Dopravní terminál - projednává se přibližně od roku 2008. V té době jsem pracoval v Semilech a přesto jsem se o jeho přípravě dozvěděl. Nemyslím si tedy, že by něco probíhalo v utajení. S projektem souhlasilo bývalé i současné zastupitelstvo, projekt se veřejně prezentoval zastupitelům a odděleně také nájemníkům nejbližších obytných domů, kteří mohou být stavbou a provozem dotčeni. V současné době spouštíme odkaz na webových stránkách města (Občan - Dokumenty - Rozvoj města) prezentace všech výzamných projektů, terminál, cyklostezky regenerace sídlišť oprava sokolovny i rekonstrukce Malého náměstí se zde postupně během listopadu objeví.

2) Most přes Jizeru bude investovat Liberecký kraj. Práce na zpracování dokumentace (pokud vím) ještě nebyly zahájeny.

3) Malé náměstí - připravujeme projekt rekonstrukce Malého náměstí včetně oprav komunikací v oblasti Trávníky. Je to již přibližně rok, co byla zpracována zadávací dokumentace a zastupitelstvo města rozhodlo o zorganizování Architektonicko-urbanistické soutěže. Na základě výsledku soutěže bylo rozhodnuto o zadání dokumentace. Výsledky soutěže byly prezentovány a všechny návrhy byly vystaveny v zasedací místnosti úřadu od 19.3. do 26.3.2012.

4) Řešení křižovatky Průmyslová - Vaněčkova  - tato problematika je přednostně záležitostí Ředitelství silnic a dálnic, město se bude zabývat pouze stavem mostu přes náhon, případně pak řešením bezpečnosti výjezdu, což je záležitostí jiné rubriky v rámci diskuse.

5) Greenway Jizera - tento projekt je již také pěkně "vousatý", protože jeho základní idea se objevila přibližně před deseti lety. Před 5 lety bylo podepsáno memorandum o spolupráci, a o základních cílech projektu byla informována zastupitelstva všech měst a obcí, jichž se řešení dotýká. Základní vyhledávací studie byla vyvěšena již na předchozí verzi webových stránek, proto si myslím, že se opět nejedná o žádný utajovaný projekt. Při zmínce o nákladech projektu chybí doplnění, že samozřejmě zkoušíme tyto náklady snižovat žádostmi o dotace na projektové práce. Konkrétně u první etapy projektu cyklostezky, tedy dokumentace pro územní řízení, je to dotace z Euroregionu Nisa, která by nám měla být proplacena v příštím roce ve výši 15,3 tis. Euro. O konkrétní výši dotace probíhají jednání a konkrétní částka závisí na aktuálním kursu koruny vůči euru.

Závěrem bych si dovolil jeden návrh či žádost (nevím přesně jak to nazvat) - v diskusi se objevují připomínky, které naznačují, že výše uvedené projekty jsou rozporuplné či zbytečné. Chybí zde však návrh, které projekty jsou ty smysluplné. Tím by veškeré diskuse mohly být zahájeny. Konečné rozhodnutí však bude vždy záležet na zastupitesltvu města.

Předmět: Nový dopravní terminál

Dovolím si polemizovat s názorem pana Kubína, že by se snad dotace na stavbu dopravního terminálu měla raději odmítnout či vrátit, i s názorem pana Zahradníka, že dopravní terminál je většině občanů města lhostejný. 
Naopak - vítám návrh pana Zahradníka, že by se zde mohla zavést jakási permanentní aktualizovaná diskuse o projektech města. A tak  tedy píšu svůj názor (a prosím, napište i vy ostatní občané Brodu, ať aspoň takto uděláme takové improvizované "referendum"):

O smysluplností systému dotací obecně si myslím své - ty peníze nejsou od žádného "hodného strýčka z Bruselu", ale jsou to naše, námi vydělané peníze, které jsme jim do Bruselu museli poslat, okleštěné o jejich pohádkové platy, ze kterých nám pak bruselští úředníci zbytek milostivě přidělí jako nějakou dotaci. 
Toto však bohužel neovlivníme, tak tento systém jako takový nechme stranou.

Jenže když už tady tento mechanismus jednou je, bylo by nemoudré o dotace nežádat, či je dokonce vracet. Myslím, že zrovna naše město potřebuje každou korunu jak sůl, tak vítám, že se poslední dobou daří jeho snaha dotace  maximálně využívat.

A ohledně zmiňovaných projektů:
Nový dopravní terminál bych velmi uvítala. V Turnově i v Tanvaldě je již nové mají a myslím, že se povedly. Brodský autobusák má již své lepší roky dávno za sebou a jeho přestěhování vedle vlakového nádraží a modernizace by myslím přispěly zdejší kultuře cestování.

Greenway Jizera je myslím velmi smysluplný projekt. Jako aktivní cyklistka vidím, že kde jsou dotažené a hezky udělané cyklostezky, tam to dlouhodobě přivádí do města množství turistů. Navíc cyklistika je ekologicky šetrná, většina cyklistů jsou lidé zvídaví a uměnímilovní a taky se potřebují někde najíst, napít a ubytovat a myslím, že jim naše město má hodně co nabídnout. Cykloturistika je dlouhodobě na vzestupu a příliv turistů může aspoň v letní sezóně vytvořit nějaká pracovní místa v Brodě.

Projekt revitalizace Malého Náměstí  vidím jako nesmírně důležitý a potřebný. Tak říkajíc - včera bylo pozdě. Když jsem tudy vedla své známé odjinud, zírali nevěřícně kolem sebe a říkali "Tady to vypadá jak po válce". Uvědomila jsem si s pocitem studu, že mají pravdu. My místní tudy chodíme denně a tak jsme již zvyklí a otupělí, ale třeba oprýskané domy či domy jen do půlky opravené (na Malém Rynku je takových hned několik), rozbitý asfalt, nejasné ohraničení silnice a absence chodníků nám dobrou vizitku rozhodně nedělá.

Takže všem třem výše zmíněným záměrům já říkám ano. 
Další věc je jejich optimální realizace, to je na následnou diskusi, ale nakonec - od toho tady tyto stránky máme, tak tedy diskutujme

Všem přeji hezký večer.


Předmět: Nový dopravní terminál

K dotacím

Ať už získáme jakoukoliv dotaci nebo státní podporu (Zelená úsporám, příspěvek na penzijní připojištění, dotovaný telefon od operátorů), nebo úžasnou předvánoční slevu, není to to hlavní.

Podstatným zůstane vždy jenom: „Co nás to bude stát?“ (se vším všudy - provozními, servisními a dalšími náklady) a „Chceme to za tu cenu?“


K Terminálu

Jsou-li v projektu zahrnuty náklady na úpravu prostoru současného autobusového nádraží, nevím, možná ano, možná to budou další navazující náklady.

Přínos v dopravě bude u autobusů, které přijedou od Pelechova nebo od Koberov a zase odjedou tímto směrem. Autobusy jedoucí ve směru E65 (Turnov-Tanvald) však pojedou Masarykovou a Nádražní ulicí o cca 700m (celkem)dál. Nestudoval jsem jízdní řády, ale odhaduji že těchto autobusů bude víc.

Jinak, lidi z pelechovské stráně to budou mít na autobusák blíž, ostatní dál.

Myslím, že za 10 milionů (městem vynaložených nákladů) by se toho dalo zkulturnit víc, než prostor u vlakového nádraží.


K diskuzi o projektech města

Snad se shodneme v tom, že naše osobní názory se mohou lišit od názorů většiny obyvatel města.

Občané města by měli být těmi, kdo rozhodnou o tom, do jakých investic by mělo město dát peníze a do kterých ne. Občanské hlasování by mělo být na začátku každého projektu. Kdyby tomu tak bylo už v minulosti, zřejmě by sešlo i z toho odkoupení budovy Exathermu.  


Osobně míním, že investici 10 milionů do přesunutí autobusového nádraží k vlakovému by měli posoudit občané města v občanském hlasování.

Předmět: Nový dopravní terminál

Jeden dovětek, aby nedošlo k diskusi o jiném předmětu stavby :

- Projekt dopravního terminálu zahrnuje stavbu nového autobusového nádraží u železniční stanice. Tato část projektu zahrnuje vybudování obrátky autobusů, odstavy pro 4 autobusy, nástupní a výstupní prostory a parkování pro asi 10 automobilů typu park and ride či kiss and ride (to je pro krátkodobé stání, kdy vás na vlak či autobus někdo odveze). Přestavba budovy nádraží v projektu není. Budova je v majetku Českých drah a.s. a po několika jednáních jsme nabyli dojmu, že pro ČD není zas až tak důležitá. Jako město ale do cizího majetku investovat nebudeme.

- Součástí této stavby je oprava mostku přes Brodecký potok a úprava Nádražní ulice. Samozřejmě bude opraven i opační směr ulice k železniční stanici, takže relativně dlouhý úsek.

- Poslední součástí zakázky je přestavba stávajícího autobusového nádraží na zastávku se 4 nástupními hranami. Zbylá část plochy dnešního autobusového nádraží se přestaví na veřejné prostranství, kde může být tržnice, ale i víceúčelová odpočinková plocha. V projektu je navrženo vydláždění a v omezené míře doplnění zeleně.

- Organizace dopravy podle předběžných návrhů by měla být taková. Že autobusy do Koberov či Semil pojednou z dnešního autobusového nádraží u sokolovny k terminálu a dále svým směrem, autobusy na Malou Skálu či Jablonec pozedou od terminálu na dnešní autobusové nádraží a pak dál. Množství spojů na území města se tím zvýší, ale zároveň se tím vyjde vstříc požadavkům na zajištění městské dopravy na trase od sídliště Na Vápence k poliklinice.

- Dálkové autobusy, které nemají vazbu na vlaková spojení (spíše jim konkurují) budou asi nadále zastavovat jen na dnešním autobusovém nádraží. Obě dopravní plochy budou propojeny informačním systémem.

- V diskusi je celkem oprávněně poukázáno na nevyhovující stav železniční stanice. To musíme s majitele řešit, ale nemělo by to být na úkor městské pokladny. Stejně tak budeme v rámci projektu regenerace panelového sídliště Na Vápence řešit lepší přístup pro obyvatele sídliště k železniční stanici. Doufám, že nám na stránkách města povede postupně naplňovat vymezený prostor pro informace o investičně náročných projektech. Informace se budou objevovat v sekci pro občany pod odkazem na důležité dokumenty, kde budou v odkaze "Rozvoj města".

Počet příspěvků: 15 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 >